היועמ"ש דחה את בקשתו של נתניהו לדחיית השימוע

    איתי גדסי No Comments on היועמ"ש דחה את בקשתו של נתניהו לדחיית השימוע

    היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט דחה היום (חמישי) את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באמצעות פרקליטו עו"ד עמית חדד לדחות שוב את השימוע בעקבות הבחירות החוזרות

    צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש לבג"ץ את תגובתו המקדמית לעתירת התנועה לאיכות השלטון, הדורשת ממנו לקיים לאלתר שימוע לראש הממשלה בעניין תיקי החקירה שהתנהלו בעניינו.

    בתמצית, עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא שדין העתירה להידחות על הסף, בהיעדר עילה להתערבות ביהמ"ש במועד השימוע, שכן מדובר בסוגיה פרוצדוראלית המצויה בלב שיקול הדעת של גורמי התביעה ביחס לאופן ניהול הליכים פליליים.

    בתגובה צוין, כי לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה שקל בכובד ראש את בקשת ראש הממשלה לדחות את השימוע, הוא החליט לקבוע את מועד השימוע לימים 2.10.19 ו-3.10.19, ונגד החלטה זו הוגשה העתירה.

    לאחר הגשת העתירה, פנה בא כוחו של ראש הממשלה, עו"ד עמית חדד, וביקש כי נוכח החלטת הכנסת על התפזרותה ועל קיומן של בחירות נוספות ביום 17.9.19, יידחה מועד השימוע למועד סביר לאחר קיום הבחירות. לפי הנטען בפניה, דחיה זו נדרשת מפאת הצורך בהיערכותו של ראש הממשלה עצמו לשימוע, ומפאת העובדה כי בתקופת הבחירות ובתקופת הקמת הממשלה שלאחריה, יהיה עסוק במיוחד, לאור תפקידו כיו"ר הליכוד, בצד היותו ראש ממשלת ישראל.

    במכתב ששיגר היום ד"ר גיל לימון, עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, אל עו"ד חדד, הוא משיב כי היועץ המשפטי לממשלה שקל את הדברים, ולאחר שקילת מכלול השיקולים והאינטרסים הרלוונטיים מצא, כי בנסיבות העניין אין הצדקה להיעתר לבקשה ולשנות מהמועדים שנקבעו לקיום השימוע, וזאת מהטעמים שפורטו בהרחבה במכתב.



    0 תגובות