איראן זועמת על אירופה: "לא עשיתם מספיק למנוע את הסנקציות האמריקאיות"

    דוד פיינגולד 2 Comment on איראן זועמת על אירופה: "לא עשיתם מספיק למנוע את הסנקציות האמריקאיות"

    הסכם בקריסה: ניסיון אירופי אחרון "להצלת" הסכם הגרעין עם איראן נתקל בקשיים רבים ונראה כמשחק מיותר | שר החוץ הגרמני ונשיא יפן מבקרים באיראן אך במדינת הטרור מפנים אצבע מאשימה כלפי אירופה: "לא עשיתם די"

    טיל איראני
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסכם המעצמות עם איראן. מתברר כי כוחה של ארצות הברית היתה ועודנה המשמעותית והחיונית ביותר בהסכם עם איראן. ההסכם, שנחךם על ידי נשיא ארה"ב הקודם ברק חוסיין אובמה, העניק לאיראן את היכולת לפתח גרעין, כביכול תחת פיקוח, אך ככל הנראה, ההסכם סיים את תפקידו.

    כזכור, לפני כשנה הודיע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי ארצות הברית פורשת מההסכם וכי הסנקציות על איראן שבות למקומן. בנוסף לכך, הודיע לפני כחודש טראמפ כי הסנקציות יורחבו גם למדינות להן התאפשר לקיים אי אלו הסכמים עם המדינה המוסלמית הטרוריסטית.

    איראן לא נשארה חייבת והודיעה כי תסגור את ציר ימי מרכזי אך לאחר איומיה של ארה"ב, נראה כי איראן שקלה שוב את האיום ודחתה אותו.

    ספינת טילים איראנית במיצרי הורמוז
    ספינת טילים איראנית במיצרי הורמוז | ארכיון

    צילום מסך

    בימים האחרונים נעשים מאמצים ממדינות אירופה, בעיקר גרמניה, "להציל" את ההסכם. שר החוץ הגרמני הגיע לאיראן והתקבל בפרחים אך גם בזעם כשטענת האיראנים היא שמדינות אירופה לא עשו די על מנת לעצור את ההידרדרות במעמד ההסכם ותוקפו.

    בנוסף, לראשונה מזה עשרות שנים, נשיא יפן יגיע לביקור מדיני באיראן. ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר אתמול כי שוחח עם הנשיא היפני טרם טיסתו: "שוחחתי בטלפון עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, שעידכן אותי לפני נסיעתו לאיראן. הבהרתי לו שיש להמשיך ללחוץ על איראן כדי לבלום את תוקפנותה באזור. דיברנו בהערכה רבה על השיפור הגדול ביחסים בין ישראל ליפן ומהגידול העצום בהשקעות היפניות בישראל. נמשיך לחזק את היחסים בינינו".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מלחמה ויש נהירה למטבע זר

    2. 1

      איראן אתם לא חושבים שאירופה לא חושבים על אמריקה.