הכנסת ספר תורה בגן לאומי אשקלון

    עפר גדנקן No Comments on הכנסת ספר תורה בגן לאומי אשקלון

    רשות הטבע והגנים ועיריית אשקלון ערכו אמש טקס להכנסת ספר תורה לחניון הגן הלאומי אשקלון במסגרת היוזמה להתאמתו גם לשומרי שבת. הטקס התקיים בהשתתפות מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין וראש עיריית אשקלון תומר גלאם יחד עם תושבי העיר ונציגי המשפחות שתרמו את ספר התורה
    צילומים: שניאור מאמו

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימים ספורים לפני חג מתן תורה, ערכו בשבוע שעבר (שלישי) רשות הטבע והגנים ועיריית אשקלון טקס להכנסת ספר תורה לגן הלאומי אשקלון, במסגרת התאמת חניון הלילה שבגן הלאומי גם לקהל שומרי שבת. בטקס השתתפו בכירים מרשות הטבע והגנים ועיריית אשקלון ביניהם מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין וראש עיריית אשקלון תומר גלאם יחד עם נציגי הלוחמים והמשפחות שכולות שתרמו את ספר התורה לזכר יקיריהם, וקהל רב מקרב תושבי העיר.

    IMG_0301 (Copy)הכנסת ספר התורה היא חלק משורת צעדים שמובילה רשות הטבע והגנים בשנה האחרונה להתאמת חניוני הלילה של הרשות גם לקהל שומרי שבת עם מגוון אמצעים ושירותים ייעודיים, שיאפשרו לקהל שומרי השבת למצוא בחניון הלילה את כל מה שנדרש  על מנת ללון בחיק הטבע תוך שמירה על הלכות שבת. בין השירותים המוצעים בחניוני הלילה המותאמים גם לשומרי השבת: ספרי תורה, עירוב מאושר ע"י רב, פלטות שבת (בהזמנה מראש במערכת ההזמנות) ומיחמים, אזור להדלקת נרות, משחקי קופסה וכדור, ועוד. נכון לעתה חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים ברחבי הארץ שכבר הותאמו גם לקהל שומר שבת מעבר לחניון הלילה שבגן הלאומי אשקלון הם: חוות משמר הכרמל, מקורות הירקון ומצדה מערב, כאשר בהמשך יותאמו חניוני לילה נוספים.

    חניון הלילה שבגן הלאומי אשקלון הוא אחד מתוך שני חניוני לילה יחד עם חוות משמר הכרמל בהם הוכנס ספר תורה לחניון הלילה, והראשון בו נערך טקס חגיגי. ספר התורה שבגן הלאומי אשקלון נתרם על ידי  משפחת גורן-גרוזייצ'נסקי לזכר בני משפחתם שנספו בשואה ולזכרם של לוחמים מגדודים 52 ו- 9 בחטיבה 14, שהגנו בגופם ובנפשם על מדינת ישראל בקרבות הבלימה במלחמת יום הכיפורים.

    לדברי שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "חוויית לינת השטח מחברת מאד את האדם לטבע. החוויה זו בשבת מתרוממת למדרגה גבוהה אף יותר – חיבור שבת 'בראשית' לנופים בראשיתיים, נפש, גוף ונשמה יתירה. השהות המשפחתית בטבע היתה עד היום די חסומה בפני שומרי השבת. הקמת עירוב והקלה על שמירת השבת בחניונים מנגישה אותם לציבור גדול מאד ואני צופה חיבור הולך וגדל של שומרי השבת ללינות הלילה בשטח".

    לדברי תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון: "הכנסת ספר התורה היום לבית הכנסת בגן הלאומי והכשרת החניון לציבור הדתי תאפשר לקהל רחב יותר של תושבים ליהנות מהפנינה המקומית שלנו לצד שמירה על אורח חייו. מדובר בבשורה של ממש שמהווה נדבך נוסף בשיתוף הפעולה החשוב שיש לנו עם רשות הטבע והגנים, שנועד להעצים את המקום ההיסטורי והמרתק הפועם בלב העיר שלנו. תודה לכל השותפים ותודה מיוחדת למשפחה היקרה שתרמה את ספר התורה המבורך הזה והביאה אותנו למעמד המרגש הזה".



    0 תגובות