אייכלר: "חושש ממשלת אחדות; מי שמסית – לא לגיטימי"

    איתי גדסי 1 Comment on אייכלר: "חושש ממשלת אחדות; מי שמסית – לא לגיטימי"

    חבר הכנסת ישראל אייכלר בראיון נרחב: "הבעיה בגנץ ויעלון היא החבירה ל'יש עתיד'" • על ההסתה הפרועה: "הציבור החרדי הופך ללא לגיטימי בתקשורת ובפוליטיקה" • על הצורך באחדות: "מוכרחים להתאחד מבפנים; מי שיישאר אדיש פוגע בציבור החרדי"

    אייכלר צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ישראל אייכלר שוחח עם בצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר" והתייחס למציאות הפוליטית המורכבת. "יש בעיה בסיסית בין האוכלוסיות בישראל. סמוטריץ' חושב שזו מדינה יהודית ולכן הוא היה רוצה שזו תהיה מדינת הלכה. הטעות שלו – שזו לא מדינה יהודית. זו מדינה חילונית שיש בה גם מיעוט חרדי", טען אייכלר.

    לדבריו: "אנחנו יהודים שחיים בגלות, ויש סטטוס קוו שמאפשר לנו להשפיע על שני דברים: שלא יפריעו לנו ללמוד תורה בשום אופן ושנוכל להשפיע כמה שאפשר על הצביון היהודי. אבל מעולם לא חשבנו להלביש למדינה כיפה כמו שחשבו בציונות הדתית".

    "אין ספק שהכשל הנוראי של אי הקמת הממשלה לאחר הבחירות האחרונות יצר עייפות ואכזבה גדולה במחנה הימין לא פחות מבמחנה השמאל. כל עוד שנתניהו היה גיבור וקוסם כולם הריעו לו, ברגע שנכשל בהקמת הממשלה כל הקצבים מוציאים את הסכינים. אני חושש מאוד מהקמת ממשלת אחדות אחרי הבחירות כשהחרדים ישארו בחוץ. הרי ממשלה עם לפיד אנחנו לא יכולים לאפשר, ועם ליברמן זה לא אפשרי. אז התרחיש הכי הגיוני זה ממשלת הליכוד-כחול לבן. זה מטריד מאוד, וגם גדולי ישראל מוטרדים מזה. עוד מנדט אחד והיינו מקימים ממשלה בלי ליברמן. מי שלא הצביע צריך לעשות חשבון נפש אם לא הוא אחראי לכך שבני הישיבות נותרו ללא שום חוק שמאפשר להם ללמוד תורה".

    "אין נציג חרדי אחד שפסל את גנץ או יעלון. אנחנו זוכרים את יעלון כשר ביטחון שהיה טוב לחרדים. הבעיה היא שהם חברו ליש עתיד. הציבור החרדי הופך לבלתי לגיטימי כמו המפלגות הערביות. זו ההצלחה של ליברמן. אין דבר כזה באירופה ובשום מקום אחר בעולם. הציבור החרדי הוא מוקצה מחמת מיאוס בתקשורת ובפוליטיקה. דמנו הפקר. שוטרי מג"ב יכולים להכות בילד חרדי מיוחד ואף אחד לא נותן את הדין. הגיע הזמן להתקומם ולומר את דברנו. מי שמסית נגד אוכלוסיה הוא בלתי לגיטימי במדינה דמוקרטית. צריכה להיות הכרעה שמי שעושה זאת צריך לתת את הדין באופן אישי".

    עוד אמר אייכלר: "לצד זאת אנחנו חזקים וצריכים להתאחד מבפנים. הקב"ה נתן לנו הזדמנות להגדיל את הכוח של גוש הימין לשישים ואחד. רק הציבור החרדי יכול לעשות זאת. אם אנחנו העסקנים היינו עושים לפחות אחת מני אלף ממה שעשו גדולי התורה שיצאו לעצרות תפילה עבור ההצלחה בבחירות, היינו בקלות מגיעים למנדט נוסף. מי שיישאר אדיש במערכת הבחירות הקרובה, פוגע בציבור החרדי ובילדים שלו עצמו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אסור לדבר בשעת התפלה…

      כהיום שאין לנו את המשכן וגם לא את בית המקדש, אבל במקומם בס"ד נותרו לנו שני מקומות קדושים שנועדו ללימוד התורה ומקום לתפלה, דהיינו יש לנו בית כנסת ובית מדרש, ששם שורה השכינה הקדושה. ולחרפתנו יש בתי כנסת שתלוי שם שלטים כאלו… לדוגמה… "אסור לדבר בבית הכנסת" – "אסור לדבר בשעת התפלה וקריאת התורה" – "אם באת לדבר בבית הכנסת איפה תלך להתפלל" ??? וכו' וכו'.

      לא מובן למי נועדו השלטים האלו? הלא לכל מי שמרגיש שהוא נכנס לבית של הקב"ה כבר אין לו צורך להעיף מבט על השלטים אלו, ומי שבא לבית הכנסת כדי לדבר עם חבירו על נושאים המדיניים וכו' שעומדים על הפרק ח"ו, אז גם אם השלטים האלו יהיו באותיות ענק מול העיניים שלו, זה לא ישנה אותו, הוא פשוט ימשיך לדבר! כך שלמעשה השלטים האלו אינם מועילים הרבה.

      והנה מעשה שהיה בקהילת "מיץ" שבפולניה. שם היה בית כנסת ישן נושן, הנסרים של התקרה היו רקובים מרוב שהיו ספוגים במי גשמים. ועל ידי תמיכה של בני הקהילה שיפצו חידשו סיידו וצבעו את בית הכנסת ברוב פאר והדר, עד ש'פנים חדשות באו לכאן'. ולכבוד המאורע הגדול של פתיחת הבית כנסת מחדש, הזמינו בני קהילת "מיץ" את הגאון רבי יהונתן אייבשיץ זצ"ל שידרוש לפניהם בדברי תורה ומוסר, רבי יהונתן ראה לנכון לדרוש לפניהם בכבוד קדושת בית הכנסת.

      וכה היו דבריו הקדושים: רבותי אימרו לי נא, עכשיו שהבית הכנסת מסויד ומלובן, אם יבא איש וישליך על קירות בית הכנסת טיט ועפר מה תעשו לו לאיש הנבזה הזה? ודאי שכל אחד מכם לא יחשוב פעמים, אתם תזרקו אותו מיד מפתח בית הכנסת, כמובן שכל אחד מכם יקום למחות בו על כך שמבזה את בית ד'. ועתה אמרו לי בבקשה, המדבר דברים בטלים בבית הכנסת, האם הם לא מכתים ומנוולים את קדושת המקום?! האם הם לא מסירים את השכינה את הקדושה מאיתנו חס ושלום???

      בעוונותינו הרבים כמה וכמה בתי כנסת מפוארות היו בפראג אשר כדמותן לא היה בכל העולם, ואין לי שום צל של ספק כי החורבן האיום והנורא בפראג היה על שהיו מדברים דברים בטלים בבית הכנסת.

      בגזירות ת"ח ות"ט בהם נרצחו יהודים רבים, והושמדו קהילות שלמות בצורות מזעזעות, והגאון בעל התוספות יום טוב זצוק"ל התענה וביקש רחמים להודיע על מה ולמה נענשו כלל ישראל בעונשים קשים ומרים כאלה, מדוע נגזרה גזרת חרב ואובדן על רבבות אלפי ישראל? והשיבו לו מהשמים בחלום, כי הגזרה באה מחמת שמזלזלים בקדושת בית הכנסת ובית המדרש ומדברים בהם דברים בטלים, וע"י זה הם פגמו באות של ו' של "דִבּוּר" ונעשה "דֶבֶר" רח"ל. וכשנודע לו זאת תיקן לעשות "מִי שֶׁבֵּרַךְ" מיוחד (מי שברך אבותינו, הוא יברך את כל מי ששומר פיו ולשונו שלא לדבר בעת התפלה וכו') למי שאינו מדבר בבית הכנסת, והיה מעורר ומזהיר הרבה את חומר האיסור לאלו שמדברים בבית הכנסת ובית המדרש".
      וסיים רבי יהונתן אייבשיץ את דרשתו, לכן רבותי – "התפללו נא לד' בכוונה, עבדו את ד' בכל לבבכם, במקדש מעט, ואולי נזכה לראות מקדשו בנוי לנס עמים, אז יגל יעקב וישמח ישראל, ויהי נועם ד' עלינו, ששון ושמחה ימצא בה תודה וקול זמרה, ובא לציון גואל אמן".

      נחוץ לדעת שהמקום שאדם עומד ומתפלל שם, גם משפיע לקבלת התפלה, כמו שאנו רואים אצל אליהו הנביא שהיה רגיל להתבודד עם קונו בעליית הגג בבית האשה הצרפית, (מלכים א' יז הייתה זו אישה אלמנה שהתגוררה בצרפת שבצידון, ואליהו הסתתר אצלה מפני אחאב ואיזבל בזמן הרעב) ופעם אחת כשנכנס אליהו הנביא לביתה הוא רואה אותה מחזיקה את בנה שנותר ללא נשמה…

      לקח אליהו הנביא את בנה מחיקה והעלהו אל עלייה שהיה רגיל להתבודד עם קונו ושם התפלל אל הקב"ה שישיב נפש הילד לקרבו. ותפילת הנביא הניבה פירות, שכן ד' יתברך ענהו מיד שנאמר "וישמע ד' בקול אליהו ותשב נפש הילד על קרבו ויחי".

      ונשאלת השאלה, מדוע אליהו לא התפלל על הילד המת למטה ליד אמו? למה אליהו המתין מלהתפלל עליו עד שיעלהו לעלייה? אלא מכן רואים שהמקום גורם לקבלת התפלה. בעליית הגג שהיה אליהו הנביא רגיל להתבודד בה עם קונו קבלה השראת דקדושה, ושם המקום הכי ראוי שתקובל תפילתו.

      ומכאן נלמד שכל תפלה שהיא במקום קדוש ביותר, כך ראויה היא להתקבל יותר.
      אינה דומה תפלה שבביתו – לתפלה שהיא בבית הכנסת. אינה דומה תפלה בבית הכנסת שיש שם דיבורים מיותרים ח"ו – לתפלה בבית הכנסת ששם שומרים על קדושת המקום. אינה דומה תפלה שבבית הכנסת – לתפלה שבבית המדרש, שכן קדושת בית המדרש גדולה יותר מקדושת בית הכנסת, ומוטב להתפלל במניין מצומצם של רק 10 אנשים אפילו בבית המדרש קטן שמקפידים שם לא מדברים שם בשעת התפלה – מאשר להתפלל בבית הכנסת שיש שם רוב עם, אבל שם ח"ו נכשלים ומדברים דברים בטלים…

      מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ, אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, משֶׁה וְאַהֲרֹן, דָּוִד וּשְׁלֹמֹה, הוּא יְבָרֵךְ אֶת כָּל מִי שֶׁשּׁוֹמֵר פִּיו וּלְשׁוֹנוֹ שֶׁלֹא לְדַבֵּר בְּעֵת הַתְּפִלָּה, הַקָּבָּ"ה יִשְׁמְרֵהוּ מִכָּל צָרָה וְצוּקָה וּמִכָּל נֶגַע וּמַחֲלָה, וְיָחוּלוּ עָלָיו כָּל הַבְּרָכוֹת הַכְּתוּבוֹת בְּסֵפֶר תּוֹרַת משֶׁה רַבֵּינוּ וּבְכָל סִפְרֵי הַנְּבִיאִים וְהַכְּתוּבִים, וְיִזְכֶּה לִרְאוֹת בָּנִים חַיִּים וְקַיָּמִים וִיגַדְּלֵם לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמַעֲשִׂים טוֹבִים, וְיַעֲבוֹד אֶת ד' אֱלקֵינוּ תָּמִיד בֶּאֱמֶת וּבְתָמִים וְנֹאמַר אָמֵן: