אבי גבאי מכריז על פרישה: "ריבים, חוסר נאמנות ויורי"ם שלא הולכים"

    איתי גדסי 1 Comment on אבי גבאי מכריז על פרישה: "ריבים, חוסר נאמנות ויורי"ם שלא הולכים"

    יו"ר העבודה לשעבר מכריז על פרישה מהמפלגה לאחר שהודיע שלא יתמודד על יו"ר המפלגה | גבאי קובל שההסכם שהוא יישאר ח"כ נתקע והמריבות הפנימיות הכריעו את הכף. מנגד גבאי קובל שיורי"ם לשעבר נשארים במפלגה ולא הולכים הבית הדבר מעיב על ניהול המפלגה, 4 יורי"ם כיהנו תחתיי" | גבאי גם לא מסיר אחריות מעצמו וצופה כי העבודה לא תחזור כבר להנהגה

    צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הספינה טובעת כולם בורחים: יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הודיע הערב (רביעי) על פרישתו ממפלגת העבודה לאחר שהכריז כי לא יתמודד על תפקיד היו"ר שוב. אמש טל רוסו הודיע על פרישה מהמפלגה והצעירים חברי הכנסת שפיר ושמולי מיהרו להכריז על התמודדותם ליו"ר המפלגה.

    אבי גבאי כתב לתומכיו בהודעה על הפרישה: "את ההחלטה שלא להתמודד על ראשות המפלגה קיבלתי מזמן. לצידה נותרה התלבטות האם להישאר ברשימה לכנסת או לא. ההתלבטות הזאת מלווה אותי שבועות ארוכים והתייעצתי לגביה עם עשרות אנשים. כמעט בכל השיחות הללו הזכירו לי את האמירה של אריק שרון ז"ל – הכי חשוב להישאר על הגלגל".

    אמירות שקריות היו בנוגע לכניסה לקואליציה: "הראש אומר שהם צודקים. באתי לשירות הציבורי וזו הדרך הבטוחה להמשיך בו. בעוד 3 חודשים תהיינה הבחירות ותמשיך להיות חבר כנסת ולך תדע מה יכול לקרות. זו פוליטיקה והכל לא צפוי בה. הלב אמר – לא. תחתוך, תתנתק. לך הלאה. זה כמובן החמיר לאחר המו"מ עם נתניהו והתגובות השקריות שנלוו לו".

    גבאי ממשיך לדבר על המבנה המפלגתי: "במסגרת הדיונים על מבנה הרשימה לכנסת הבאה, תמכו מרבית חברי הסיעה, בהקפאת הרשימה לכנסת כפי שהיא למעט יו"ר. המשמעות היא להמשיך הלאה כחבר כנסת ברשימת המפלגה. זו גם ההצעה שהייתה אמורה להגיע לועידת המפלגה שתוכננה להיום ונדחתה.

    אתמול בבוקר הודעתי שלא אתמודד על ראשות המפלגה. קיוויתי שבזה הסתיימו ההתלבטויות. באותו הזמן בדיוק החלו דיונים בבית המשפט המחוזי על עוד עניין פנימי ופרוצדוראלי של המפלגה".

    תרבות המפלגה היא הבעייה: "הדיונים האלה, שחוזרים ונמשכים לאורך כל הדרך, לצד הריבים והמחלוקות שנלווים להם, המחישו לי שהתרבות המפלגתית לא משתנה, ולמרות שהאמנתי שאוכל לה – לא הצלחתי. המפלגה במשבר גדול, ואינני מסיר את האחריות מעצמי".

    יורי"ם לא הולכים הבייתה קובל גבאי וסותר את ההסכם שלפני כמה שורות כתב: "אחת הסיבות לבעיית התרבות היא יושבי ראש לשעבר שנותרים ברשימה. בעולם שמחוץ לפוליטיקה כשמנכ"ל מסיים הוא זז הלאה ולא הופך להיות כפוף למי שהיה תחתיו. תחתיי היו 4 יושבי ראש לשעבר. זו תופעה שבאופן טבעי מובילה לבעיות פרסונליות ואני לא רוצה להיות המשך של אותה תופעה".

    לא נוכל לחזור להנהגה: "אני מאמין שמפלגה שלא יכולה להתאחד וללכת קדימה, לא יכולה לבוא לציבור ולהציע לו שתנהל את המדינה. בסוף מדובר בחיים ובאיכות החיים של אזרחי המדינה ולא רק במשחק פוליטי פנים מפלגתי.

    חשוב לי להדגיש – אני מאמין גדול בעמדות, בערכים ובתפיסות של המפלגה. מאמין שהעמדות שלנו משרתות את כלל החברה הישראלית. אני גאה בכך שהצגנו את העמדות הללו ואת התכניות המפורטות שלנו בבחירות האחרונות, גם כאשר הקשב היה אפסי והלך למקומות אחרים".

    חוסר הנאמנות במפלגה קובל גבאי מוריד אותנו לתהומות: "אני יודע שחלק עצום בחברה הישראלית מאמין בעמדות הללו, כולל חלק גדול ממצביעי מפלגות הקואליציה. אבל הם לא מצביעים לנו, לעמדות שלנו ושלהם, בין השאר בגלל הריבים וההתעסקות הפנימית האינסופית, חוסר הנאמנות ההדדי והעובדה שאנחנו משדרים לציבור שאנחנו עוסקים רק בפוליטיקה".

    לסיום כותב גבאי: "את התרבות הזאת לא הצלחתי לשנות כיו"ר ובוודאי שלא אצליח כחבר כנסת מן השורה. ובלי לשנות את התרבות הזאת אי אפשר להצליח. לכן החלטתי ללכת עם הלב והאמת שלי ולא עם האינטרס הקר ולהסיר את עצמי מהרשימה לכנסת הבאה, בין אם מדובר בהקפאת הרשימה ובין אם יוחלט על פריימריס לחברי הרשימה.

    אין לי תכניות קדימה. לא יודע איך ומה אעשה עבור הציבור אבל המחויבות שלי נותרה בעינה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      גבאי אתה לא צריך להכריז על הכשלון שלך. מספיק שתלך הביתה עם הזנב בין הרגליים.