סגן ראש עיריית בני ברק: "בהבנה – ניתן היה למנוע את האירוע האלים"

    איתי גדסי No Comments on סגן ראש עיריית בני ברק: "בהבנה – ניתן היה למנוע את האירוע האלים"

    סגר"ע בני ברק גדליהו בן שמעון תוקף: "הטיפול בנער הנושר מוכרח להיות במיידי" • וגם: "לא יתכן שאין עובדים בכירים מהציבור הספרדי בעיר; מוכרחים למנות אנשים שיבינו את נפש המשפחות"

    21:42
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on ‏דרעי זעם על סמוטריץ', נתניהו הבטיח: "ארגיע אותו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן ראש עיריית בני ברק גדליהו בן שמעון שוחח עם איתי גדסי ב"מהדורת הבוקר סופהשבוע" והתייחס לאירוע האלים שהתרחש בליל חג השבועות והסעיר את בני ברק בימים האחרונים. "את התואר השני עשיתי במשפט הפלילי. אחד מיסודות השפיטה זה גמול, הרתעה ושיקום. אין ספק שצריך לתת ענישה קשה כי המעשים חמורים אבל העירייה כרגע מתעסקת רק בגמול ולא בהרתעה ושיקום".

    לדבריו: "עצם העובדה שהעירייה התעוררה רק עכשיו לנושא הזה, זה אומר דרשני. אני מדבר חופשי כי אנחנו בתחילת קדנציה ואף אחד לא אשם, כולם חדשים. בדקתי את הנושא הזה לעומק. אני מתעסק קצת בנושא. רוב הבחורים שהתפרעו ליד ישיבת דאראג הם תושבי בני ברק ובני אברכים בני תורה אמיתיים. ולצערי גם מדובר בספרדים. אני מדגיש שמי שעשה את מה שעשה צריך לבוא על עונשו אבל צריך לדבר על הציבור הספרדי בבני ברק".

    בן שמעון אמר: "הציבור הספרדי בבני נמצא בשנים הללו באחת התקופות הטובות שלו. ישיבות, מוסדות תורה וחסד, כוללים, סמינרים. הכל. אבל לצערי בנושא העירוני הציבור הספרדי נמצא באחת מנקודות השפל אי פעם. קשה לחיות בבני ברק כבן עדות המזרח. לא מקבלים אותך למוסדות ולסמינרים. זה משפיע על המשפחות מאד. כשמשפחות לא מצליחות לטפל בנערים המתמודדים כי הם עסוקים בלטפל בבנות שלהם לסמינרים. לנסות להכניס אותם לסמינר, זה גם גורם לכך".

    "אין עובדים בכירים ספרדים בעירייה וזה קשור לנושא. כי כשאתה יושב סביב שולחן ורואה נציגות בכירה בלי נציג ספרדי אחד שיכול לתת להם פריזמה רחבה על המצב ואיך מונעים מקרים להבא, אתה מבין שזה קשור".

    עוד אמר: "הטיפול בנער הנושר מוכרח להיות במיידי. אני הייתי חבר מועצה בזמן של יעקב אשר וזה לא קרה אז כי הוא ידע איך לטפל בזה בצורה נכונה. אם היה פה ראש עיר ספרדי הוא היה יודע לטפל בזה הרבה יותר טוב. אין רב ספרדי, אין מישהו בכיר בעירייה ספרדי. אין מי שיכול להבין את נפש המשפחות הספרדיות".

    בדבריו העלה טענה נוספת וחשף כי העירייה מונעת הקמת סמינר ספרדי נוסף: "העירייה צריכה לפתוח עוד סמינר ספרדי והיא לא רוצה לפתוח עוד. אני לא מדבר על קבלה לסמינרים אשכנזים אלא על פתיחה של סמינר ספרדי נוסף. מוכרחים לטפל בנושאים הללו במיידי ואני אומר את זה מכאב. אנחנו נמצאים במצב שהציבור הספרדי בבני ברק לא מקבל את חלקו. הגיע הזמן שיהיו בכירים בעירייה גם מהציבור הספרדי ולו רק שיבינו את נפש".

    "רבני השכונות בבני ברק לא מקבלים שכר אולי רק הוותיקים וגם זה קשור. יש מצב שהאירוע בליל שבועות היה יכול להימנע. אני לא מתייאש. אני אנסה לכנס את הנציגים החרדיים ולנסות לראות איך מטפלים בנושא".



    0 תגובות