סמוטריץ': "אם היינו לאחר בחירות הייתי דורש את תיק המשפטים"

    איתי גדסי No Comments on סמוטריץ': "אם היינו לאחר בחירות הייתי דורש את תיק המשפטים"

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' מוציא מכתב לציבור בוחריו על ההחלטה להתמנות כשר התחבורה למרות שרצה בתיק המשפטים. במכתב הוא מסביר את ההחלטה לאחר מינויו של אוחנה, חשיבות תיק התחבורה בישראל והיעד לקראת הבחירות הקרובות והצורך בהגדלת הכוח הציוני דתי מול הליכוד

    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מינויו לשר התחבורה וחבר הקבינט יוצא בצלאל סמוטריץ במכתב ארוך ומופרט לתומכיו על המהלך האחרון מול ראש הממשלה ומסביר בפירוט את ההתלבטויות במהלך הדרך.

    "לכל זמן, ועת לכל חפץ" עת להאבק ועת ללכת קדימה, כותב סמוטריץ' ומתייחס לסוגיית תיק המשפטים:  "בחודשים האחרונים עמדנו על זכותנו להחזיק בתיקי המשפטים והחינוך. זו היתה דרישה צודקת ונכונה. סביר להניח שלו המו"מ הקואליציוני היה מבשיל לכדי הקמת ממשלה והיו לנו מנופים פוליטיים כלשון מאזניים היינו מצליחים בכך, אולם המציאות כרגע כידוע שונה".

    סמוטריץ' מגולל את מינוי אוחנה לשר המשפטים ומתייחס לברירות שהיו לאחר כך: "משנסגרה בפנינו הדלת עמדה בפנינו הברירה בין לדפוק את הראש בדלת הסגורה לבין האפשרות לגלות את הפרגמטיות הנדרשת במערכת הפוליטית ולנסות להתייצב בעמדות השפעה אחרות שיאפשרו לנו לעשות טוב למדינת ישראל עד כמה שניתן כדי למקסם את הישגי הציונות הדתית, גם תוך כדי תקופת בחירות".

    עוד מספר סמוטריץ': "בעצה אחת עם הרב רפי, ולא בלי לבטים, החלטתנו להתקדם הלאה, לפחות בשלב הנוכחי. החשיבות של כניסה לממשלה ולקבינט כעת, למרות שמדובר בתקופה קצרה של ממשלת מעבר, שבה יכולת הביצוע של השרים במשרדיהם מועטה, היא בהצהרת הכוונות על השותפות בהמשך הדרך".

    סמוטריץ' בהמשך מתייס לתפקידו כשר התחבורה: "על תיק התחבורה אין צורך להכביר במילים. אני נכנס לנעליו הגדולות של השר ישראל כץ, שעשה שם עבודה נפלאה בעשור האחרון, ומקבל לידי את התיק הכלכלי השני בחשיבותו אחרי משרד האוצר".

    על עבודת המשרד: "אלמד את המשרד ואראה במה ניתן להשפיע בתקופת זמן קצרה. בדבר אחד אני הולך בעזרת השם ובלי נדר להתעסק באופן וודאי – צמצום ההרוגים בתאונות דרכים מקרב הצעירים בחודשי הקיץ והחופש. בעניין הזה גם אם אצליח להציל נפש אחד קניתי את עולמי בהצלת עולם ומלואו".

    סמוטריץ' מודה ביושר נדיר כי הוא מבין שלא הכל יהיה לרוחו בממשלה: "בכניסה לממשלה עוברים מעמדת צופה מן הצד, על הפריווילגיות שיש לפוזיציה הזו, אל עמדה של לקיחת אחריות ושותפות בהנהגת המדינה. האחריות המיניסטריאלית המשותפת טומנת בחובה אחריות גם לדברים שלא מסכימים איתם עד הסוף ומן הסתם אצטרך לבלוע צפרדעים וללמוד לאזן בין האחריות הזו להמשך נשיאת האמת שלי וקידומה, להלכה ולמעשה".

    התיק המשפטים הוא אכן היעד: "התקווה לקבל לידינו את תיק המשפטים לא נגוזה, ואולם לשם כך נידרש לעבוד קשה ולנצח בבחירות הקרובות".

    לסיום כותב סמוטריץ': "תודה לריבונו של עולם. תודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולממשלת ישראל על האמון. תודה לאשתי ולמשפחתי היקרה על הנשיאה המשותפת בעול – שיהיה מן הסתם גדול יותר מכאן ולהבא".

     



    0 תגובות