תוכנית בנט: האם 'חוק הגיוס' שומר על עולם התורה?

    אסתי פלד No Comments on תוכנית בנט: האם 'חוק הגיוס' שומר על עולם התורה?

    דיון מיוחד על תוכנית 'הגיוס והפטור' של נפתלי בנט ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן | הרב רמי ראב"ד והרב מרדכי בלוי השתתפו בדיון והציגו את הדעות בעד ונגד | האם נכון לתת פטור בגיל 21 או שמדובר בהתחייבות לצאת ללימודים? | האם מדובר בהתערבות בעולם התורה? מה קורה בציבור החרדי בארה"ב | ההצעה בסוף הדיון של הרב בלוי להרב ראב"ד | האזינו

    צילום: פלאש90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש90

    שר החינוך לשעבר נפתלי בנט הציג אמש את תוכנית 'הגיוס לציבור החרדי' לפיה, בחור ישיבה יקבל פטור משירות צבאי באופן אוטומטי כבר בגיל 21 במקום בגיל 24, לדעתו של בנט הדבר יגרום לאלפי בחורי ישיבה לצאת לשוק העבודה במקום לשבת בישיבה, בחור שירצה יוכל להתגייס ולקבל תגמול גבוה. לפיד לעומתו חושב שמדובר בכישלון ללא חוק גיוס אף אחד לא יתגייס רק חוק דרקוני יוכל לשנות את הציבור החרדי.

    הדיון החשוב עלה ב'מהדורה המרכזית' הערב (רביעי) בהגשת אבי מימרן, השתתפו בדיון החשוב איש החינוך הרב מרדכי בלוי וראש תוכנית חרדים לשעבר בחיל האוויר הרב רמי ראב"ד.

    הרב רמי ראב"ד: "זאת תוכנית מצויינת. יש צעירים שרוצים לצאת לעבודה בגיל צעיר ולא יכולים, אבל המדינה מונעת זאת מהם. מי שהחליט לצאת לעבודה הולך לעבוד בשחור והוא לא יכול גם ללמוד. אם יש אפשרות שזה יירד לגיל 21 זאת ברכה גדולה".

    הרב מרדכי בלוי: "הגיע מיליונר גדול למרן הרב שטיינמן זצ"ל וכתב צ'יק על מיליוני דולרים ובתנאי שבכוללים ילמדו האברכים קצת מקצועות תורנים וכד', רבינו שהיה קולו עדינות קם בזעם ואמר לקרוע את הצ'יק לגזרים, "אל תתערבו לנו בעולם התורה". לשבת בכולל זה לא רק מי שעושה שטייגען כל אחד שיושב בפנים במבול זאת ברכה. מי הוא בנט שיתערב לנו בענייננו שלנו הרי הוא היה בברית עם לפיד. הרי כל הפטור שהם נותנים זה שהוא בתנאי ילמד באחת האקדמיות שלהם".

    האזינו לדיון המיוחד:

    צילום: פלאש90


    0 תגובות