האסטרטגיה מול עזה – התסכול העמוק בצמרת צה"ל (פרשנות)

    קובי פינקלר 4 Comment on האסטרטגיה מול עזה – התסכול העמוק בצמרת צה"ל (פרשנות)

    הפסקת העברת דלקים אין, שלילת מרחב הדיג אאוט: הסיבות האפשריות לשינוי האסטרטגיה מול חמאס ומחבלי עזה וגם, התסכול בצמרת צה"ל

    כוכבי צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי ששלילת מרחב הדיג בתגובה לטרור בלוני התבערה לא הוכיחה את עצמה (רק ביממה האחרונה ולאחר שמרחב הדיג חזר בסוף השבוע ל 10 מיל, שוגרו 20 בלוני תבערה שהביאו לשריפת 200 דונם בעוטף עזה), מחליטים עתה במערכת הביטחון לגשת לתגובה חדשה אך משמעותית הרבה יותר והיא פגיעה בכל תושבי הרצועה, אי העברת דלקים לחשמל.

    הבוקר, בעקבות הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל והצתת השריפות בעוטף עזה, הוחלט על הפסקת העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה.

    צריך להבין.

    הדיג מפרנס כחמישה עשר אלף בעלי סירות ובני משפחותיהם. זה חלק קטן מהאוכלוסיה. מניעת חשמל ודלקים פוגעת בכל רבדי האוכלוסיה כולל זו של הג'יהאד שפועל במרץ כדי לשבש כל הסכם והבנות בין ישראל לחמאס.

    מצב החשמל כיום בעזה עומד על כשש שעות ביום  מניעת הדלקים תוריד כמות זו לכדי ארבע שעות ובעיצומו של הקיץ זו פגיעה קשה. לא בטוח שאנושה כי לכך לא רוצים להגיע  אך פגיעה קשה בהחלט כן.

    האם זה מספיק? לדעת אנשי הצבא לא. התסכול בקרבם גדול. הצבא הכין תכניות, רקם יוזמות ושלל רעיונות אך הדרג המדיני מונע בשלב זה כל פעילות. כמה זמן זה יכול להמשך? לא הרבה, אומרים במערכת הביטחון. ביממה אחת 20 שריפות זה לא דבר שיכול להמשך. החום שישרור היום ברצועת עזה יעביר לפחות מסר. אם אצלנו בוער משריפות אצלכם יבער מחום אי זרימת החשמל.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      איזה ביזיון של מדינה. כבר נמאס מהטיפשות הזאת!!! בושה לאנושות שקיימים אנשים כאלה מטומטמים שיכולים להגן על עצמם ולא רוצים, בגלל מוסר משובש ומעוות.

    2. 3

      הדרג המדיני ,וזה רק נתניהו ,חושב שהוא נורא חכם אבל החמס עושה מימנו צחוק ואני מתבייש בגללו בצהל שסורס ,ובכל רבדי בשילטון כולל מחדליו מול בגצ ומול הפרקליטות ומול המשטרה ,התנהגות עלובה כל כך לא ראיתי מימי ואני כבן 70.
      אני יכול להבין את פחדו של נתניהו מבחירות ששם הוא יקבל כניראה סטירה מצלצלת ולכן פתאום הוא רוצה לבטל את הבחירות ,בכל מקרה ימיו ספורים בשילטון והוא מתחיל לקלוט את זה .

    3. 2

      עמי.נתניהו האיומים שלך שאתה מאיים על אובינו אין להם כסוי
      במקום לדבר תבצע הכל פקפקה

    4. 1

      נחשים צריך לחסל,אין אמונה בהם מאוסלו עד עכשיו הגיע הזמן להנהגה הישראלית להבין שרק חיסולים מסיביות של נחשים יביאו שקט!