טלטלה פוליטית: ראש הממשלה שוקל ברצינות את ביטול פיזור הכנסת

    איתי גדסי No Comments on טלטלה פוליטית: ראש הממשלה שוקל ברצינות את ביטול פיזור הכנסת

    הליכוד הודיעה כי ראש הממשלה שוקל בכובד ראש, את הצעתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לבטל את ההליכה לבחירות | פרשנים משפטיים קובעים כי נדרש רוב של 61 חכי"ם בכדי לבטל את החוק | בני גנץ: "נתניהו משקר אין משא ומתן" | יהדות התורה הודיעה כי תתמוך לפי מבנה השותיפם

    צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המערכת הפוליטית שוב חווה טלטלות קיצוניות. הערב (שלישי) הודיעה מפלגת הליכוד כי ראש הממשלה שוקל בכובד ראש את ההצעה של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להביא לביטול הבחירות, בהצבעה שתעלה במליאה. מדובר על התייחסות ראשונה ורצינית של נתניהו למהלך שעלה לפני מספר ימים. בכחול לבן דחו את המהלך שכביכול הם שותפים לו וטענו שמדובר בספין של נתניהו.

    לצורך ההצעה, יו"ר הכנסת מתכוון לכנס את מזכירות הכנסת בכדי לבטל את פגרת הבחירות. חקיקת חוק שיעבור ברוב, יש פרשנות משפטית כי מספיקות 61 אצבעות למהלך, אך נתניהו יעדיף רוב גדול יותר. והחלטה על הקמת ממשלת אחדות, או מספר חברי כנסת שיפרשו מסיעות האם ויקימו סיעות עצמאיות.

    יהדות התורה הודיעה כי תתמוך אך ורק לפי מבנה השותפים: "כפי שהודענו בעבר, הבחירות החוזרות מיותרות ובזבזניות שנגרמו בגלל גחמה של איש אחד. אין לנו כל בעיה להתמודד שוב בבחירות ונדע להוכיח את כוחנו בעזרת השם. אם נידרש לביטול הבחירות – נבחן מי ומי השותפים הפוליטיים במהלך כזה ורק לאחר מכן נכריע".

    יו״ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ: "הפרסומים הערב מבהירים- נתניהו מפחד מגזר הדין הציבורי, ונתניהו משקר – אין שום משא ומתן עם כחול לבן".

    שר האוצר משה כחלון הגיב לפרסומים: "הבחירות הקרובות מיותרות, יקרות ומזיקות למשק. כל יוזמה שתביא לביטולן מבורכת".

    יו"ר סיעת העבודה איציק שמולי אמר על המהלך: "ביטול הבחירות היא מעשה לא אפשרי משפטית ולא כשר מוסרית ולכן לא יעבור. כיו״ר סיעת העבודה אני מודיע כי בכוונתנו להתנגד לכל מהלך מסוג זה, שמטרתו ההישרדות האישית של נתניהו".

    שר החינוך, הרב רפי פרץ הגיב גם הוא לפרסומים ואמר: "ביטול הבחירות משמעותם ביטול הקיצוץ בתקציב החינוך. אני מברך ותומך ביוזמה שתחסוך מיליארדי שקלים למשק ותסייע ליציבות השלטונית במדינת ישראל".

    שר החינוך לשעבר נפתלי בנט כתב בחריפות למהלך החדש: ‏ראש הממשלה נתניהו, ויו״ר כחול לבן גנץ, תתעשתו. מדינת ישראל אינה משחק ילדים. מה אתם עושים? נתניהו גרר את אזרחי מדינת ישראל לבחירות מיותרות בשביל צרכים אישיים, ואז, חודש אחרי מחליט לבטלם, וכעת בני גנץ נלחם בביטול הבחירות המיותרות בגלל צרכים אישיים?

    אתם משתקים את מדינת ישראל לשנה שלמה (שנת 2019 כולה תבוזבז בבחירות) מגדילים את השנאה והקיטוב בעם שלנו. סתם. ללא שום צורך. זה משחק?! שיהיה ברור: ברמה האישית, הבחירות החוזרות האלו נפלו עליי מהשמיים כמו זכייה בלוטו, אבל הם רעות רעות למדינת ישראל.

    אתם אנשים רציניים. תקבעו שניכם הערב, שבו כל הלילה, תסכמו על ממשלה נורמלית, ותבטלו את הבחירות המטופשות הללו. אם לא, אנחנו נגיע עם כל העוצמה שיש בנו, בעם ישראל, ונכניס לכנסת אנשים שלא רואים בזה משחק, אלא באים לעבוד למען עם ישראל".



    0 תגובות