ח"כ גנץ: "התנהלות נתניהו הובילה לשחיקה בהרתעה"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ גנץ: "התנהלות נתניהו הובילה לשחיקה בהרתעה"

    יושב ראש "כחול לבן" חבר הכנסת בני גנץ התייחס בנאומו בכנס הרצליה להרתעה הישראלית בדרום ובצפון ואמר: "ההרתעה התחלפה בגמגום שלא ממצה את הכוח ההתקפי של ישראל; אני יודע איך להחזיר את ההרתעה"

    גנץ צילום: פלאש 90
    20:34
    28.03.24
    אבי מימרן No Comments on אבי מימרן במונולוג כאוב: "מדינה קומוניסטית או מדינת היהודים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר כחול לבן חבר הכנסת בני גנץ נאם היום בכנס הרצליה והתייחס לנושאים שעל סדר היום. בנוגע לתקיפה בסוריה אמר גנץ: "סוריה הפכה למדינת אויב לא יציבה שבה מתבססים כוחות איראנים. הדבר מחייב את ישראל לפעול כנגד נשק שזולג לחיזבאללה. האיום התעצם וחשוב לשמור על יכולת הפעולה, ההרתעה והעמימות הנדרשת".

    בנוגע לשחיקה בהרתעה הישראלית בעזה אמר גנץ: "ההרתעה התחלפה בגמגום שלא ממצה את הכוח ההתקפי של ישראל. ההתנהלות הזו משפיעה במידה ניכרת על הביטחון הלאומי שלנו. בראש ובראשונה היא משפיעה על תושבי הדרום. אבל הנזק לא נעצר רק שם. השלכות המדיניות שמוביל ראש הממשלה מתפרסות גם לאזורים ולגזרות נוספות. גם האיראנים בטהרן עוקבים אחר המדיניות הזו. ההתנהלות של נתניהו מול עזה משדרת מסר של חולשה. היא משפיעה על הנחישות של האיראנים לערער את היציבות במזרח התיכון. את הדרך הזו אני מחויב לשנות".

    גנץ הוסיף: "אמשיך ואפעל לחיזוק הקואליציה הבינלאומית נגד איראן. אעשה זאת בזהירות ובאחריות. תוך שמירה עיקשת ונחושה על האמינות שלנו. לא צריך להפריז במילים או לפזר הבטחות שווא. צריך להיותו מוכנים לפעול – ואם אדרש לכך, לא אהסס להפעיל את הכוחות של ישראל. אלו לא רק איומים. מול אויב כמו איראן אסור למצמץ. צריך לעשות את מה שצריך כשצריך. הגישה הזו נכונה ונדרשת לא פחות ברצועת עזה. מבצעים מיוחדים עושים כשאפשר, מלחמות עושים כשצריך, את הכוח בונים בין המערכות. כמובן, משתדלים לא להפעיל אותו כשאפשר אחרת".

    לגבי הפעולות הנדרשות בעזה אמר גנץ: "המדיניות הביטחונית של נתניהו בשנתיים האחרונות הובילה לשחיקת ההרתעה ולהסכם האחרון שמעורר בצדק את זעמם של התושבים. כשאנשים הופכים שקופים, הערבות ההדדית ותחושת השייכות נשחקת ויש בכך סכנה לחוסן הלאומי שלנו. תושבי הערים והיישובים בעוטף עזה מתמודדים בגבורה ובאצילות נפש עם המצב הסבוך הזה: גננת צריכה ללמד ילדים בני 3 עד 5 איך להתנהל באזעקה, ילדים בני 12 חוזרים להרטיב, הליכה לבריכה בקיץ נהיית משימה להורים. אבל אנשי העוטף מעידים שלא פחות מהטילים והבלונים שמשוגרים מעזה – פוגעת בהם ההתעלמות של ממשלת ישראל והעומד בראשה. מנהיג עם יושרה היה מתייצב שם בשבוע שעברו אומר בכנות לאן הוא מנווט".

    בנוגע לפתרון הרצוי בעזה אמר גנץ: "אני יודע איך להחזיר את ההרתעה. אני מתכוון להוביל מדיניות ביטחונית חדשה מול עזה פשוטה ונחושה: השלב הראשון – השבת ההרתעה. נכתוש מהאוויר ונחזור לסיכולים ממוקדים. אנחנו יכולים להגביר את הלחץ על חמאס. אחרי שנחזיר את ההרתעה ונגיע לרגיעה, נעבור לשלב המדיני. אנחנו ניזום ונוביל מהלכים אזוריים בשביל לפתח את התשתיות הכלכליות ולתת אור של תקווה לאזרחים ברצועת עזה. הסיוע ההומניטארי ייעשה באופן מסודר ורציף, בשאיפה יחד עם הרשות הפלסטינית ודרך ארגונים בינלאומיים. ובכל מקרה – לא במזוודות כסף שלא משאירות שום פיקוח על נתיבי הכספים. חשוב לומר, לא נאפשר הסדרה שלא תכלול את השבת הגופות של אורון שאול ושל הדר גולדין ואת אברה מנגיסטו שעדיין נמצא בעזה".



    0 תגובות