הסערה בקראקוב: רבה של פולין ניסה להיכנס לבית הכנסת – שהיה סגור

    אבי יעקב No Comments on הסערה בקראקוב: רבה של פולין ניסה להיכנס לבית הכנסת – שהיה סגור

    הרב לא היסס ועלה על הגדר. שוטרים שהוזעקו למקום לא ידעו כיצד לטפל בעניין והתפילין לא הושבו. התפילות מתקיימות לעת עתה ברחובה של עיר

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה של פולין וחבר הועדה המתמדת של ׳ועידת רבני אירופה׳, הרב מרדכי שודריך, סיכם אתמול (ה') עם הנהלת קהילת קראקא שבפולין, כי יגיע לבית הכנסת ׳אייזיק׳ שנסגר, על מנת לקחת את זוגות התפילין של המתפללים.

    כשהגיע הרב שודריך לבית הכנסת, התברר כי המקום סגור ואיש מראשי הקהילה לא נמצא. הבריונים שנשכרו לשמור שלא יכנסו מתפללים ומבקרים, הסתגרו בתוך בניין בית הכנסת ואיש לא ענה בטלפון.

    הרב לא היסס ועלה על הגדר. שוטרים שהוזעקו למקום לא ידעו כיצד לטפל בעניין והתפילין לא הושבו.

    אתמול הודיעו שוב לרב שודריך, כי יוכל לבוא היום (ו') לבית כנסת סמוך, כדי לקחת את זוגות התפילין.

    הרב שודריך אמר כי בכוונתו להגיע לשם שוב, בתקוה שהפעם ייפתחו השערים. הוא חזר ודרש מהנהלת הקהילה לפתוח לאלתר את בית הכנסת ולאפשר את התפילות כסדרן.

    כזכור, ׳ועידת רבני אירופה׳ הצטרפה לקריאתו של הרב הראשי לפולין הרב מרדכי שודריך לאפשר לפתוח מיידית את בית הכנסת איזאק לתפילות וללימוד תורה, כפי שהיה עד היום, יחד עם הרב אליעזר גוראריה והרב אברהם באומל.

    נשיא ועידת רבני אירופה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר, כי "אם יש טענות כלשהן יש להפנותם לבית דין, ועד למתן פסק דין על פי תורה יש להשאיר את בית הכנסת איזאק פתוח לתפילות, כייעודו, כפי שהיה עד היום, והאמת והשלום אהבו וליישב את הדברים בבית דין".

    בית הכנסת בקרקא (6) בית הכנסת בקרקא (2) בית הכנסת בקרקא (3) בית הכנסת בקרקא (4) בית הכנסת בקרקא (5)



    0 תגובות