הבא לטהר – מסייעין אותו: מחזקים ומהדרים בכבוד השבת

    עפר גדנקן No Comments on הבא לטהר – מסייעין אותו: מחזקים ומהדרים בכבוד השבת

    'בין הזמנים' מגיע וכולם מתכננים תוכניות. רשימת האטרקציות ובה שמות אתרים שומרי שבת, מתעדכנת באמצעי התקשורת על מנת שאנ"ש יוכלו לנצל את ימי החופשה כראוי, ולא יעברו על חשש סיוע לחילול שבת.

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    באחד הערבים ישבנו בני הבית וערכנו את תכנון הנופש המשפחתי שלנו. כמה מחמם את הלב לראות את הרשימה המתארכת משנה לשנה, את בעלי האתרים שמבינים כי זכות השבת אדירה לאין שיעור, וברור להם כי הקהל הירא את דבר ה', מחבק ומחזק את מי ששומר על כבוד השבת.

    נוכח הרפיון וחילולי השבת הבוטים שיש בחוץ, ריבוי עבודות בשבת, ניסיונות לפתיחת בתי עסק ותחבורה ציבורית, חלה עלינו חובה גדולה יותר לחזק מצדנו, ולו במקומות הקטנים – את כבוד השבת.

    ויראים המחפשים להדר ולחזק את השבת, ראוי להם לחפש כל דרך לעשות זאת. בשבועות האחרונים מצאנו בבתי הכנסת קונטרס מאיר עיניים, תחת חתימת בד"ץ מהדרין הגר"א רובין שליט"א, שמדבר על עניין שימוש במזגנים בשבת. בדרך מאירת עיניים, הוצפה כל בעיית המזגנים בשבת, כולל מידע על המזגנים החדשים, מדוע יש בשימוש בהם חשש חילול שבת וגם שאלות בנושא כשרות מזגנים. מי שחתום על מענה התשובות הם רבני בד"ץ מהדרין ומומחי חברת 'אלקטרה' שלמעשה ייצרו באופן מיוחד מזגנים כשרים. מתוך בירור שערכנו לאחר עיון בקונטרס, נודע לנו כי חברת 'אלקטרה' החליטה על מהלך שכל כולו עבור ציבור מקדשי שביעי, ובאופן מיוחד החלה לייצר סדרות מזגנים שאין בהם חילול שבת אפילו לא בגרמא, על ידי התקן שבת המובנה בתוך המזגן עצמו וכך והם מותרים לשימוש בהידור ומלכתחילה וכל זאת בכשרות בד"ץ מהדרין.

    זו דוגמה מצוינת לחזק שומרי שבת. "חברה שמחפשת לייקר את נושא השבת וטורחת לייצר מוצרים מיוחדים שאין בהם חשש חילול שבת אלא מחפשת להדר ולבוא לקראת ציבור צרכנים שהשבת היא ערך עליון עבורם – זו חברה שאצלנו בבית יחזקו", על כך הסכמנו כולנו. "וכשנצטרך לרכוש מזגן חדש, אין לנו ספק שנקנה מזגן בכשרות בד"ץ מהדרין".



    0 תגובות