דוידי: "איש דתי צריך להצמיד את האוזן לקיר בשבת לשמוע אזעקה?"

    איתי גדסי No Comments on דוידי: "איש דתי צריך להצמיד את האוזן לקיר בשבת לשמוע אזעקה?"

    ראש עיריית שדרות אלון דוידי, השתתף היום בדיון מיוחד בנושא מיגון העורף, בוועדת חוץ וביטחון. דוידי תקף את אנשי משרד הביטחון שלא טרחו להגיע: "איפה מנכ"ל המשרד והאחרים שיגידו לנו איפה הכסף ואיפה תכניות. יושבים כאן 100 איש ומי שצריך לתת את התשובות לא נמצא פה"

    אלון דוידי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המתיחות בדרום | ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, השתתף היום (חמישי) בוועדת החוץ והביטחון שהתכנסה בקיבוץ סעד והתייחס למספר נושאים ביטחוניים אזרחיים הזקוקים לטיפול דחוף בעיר שדרות.

    דוידי התייחס לפתרון שכולם מייחלים לו להחזרת השקט לאזור ואמר: "התגובות צריכות להיות משמעותיות, צריך לעשות מבצע נרחב כדוגמת צוק איתן על מנת להשיב את הביטחון וההרתעה*, פעולה של יום-יומיים לא משיגה שום דבר, אדרבא מתסכלת את התושבים ומפעילה להם. בשדרות אני לא יכול לומר את המילים 'חזרה לשגרה', זו מילת גנאי. כשאתה אומר שגרה מחוץ לשדרות, בשדרות זה עלבון, זה אומר מציאות מורכבת בלי פיתרון".

    ראש העיר העלה את נושא הפיצויים לבעלי העסקים ובפרט המסעדנים ובעלי האולמות בזמן לחימה: "אין דבר כזה שוועדת כספים לא יכולה להתכנס, גם בתקופת בחירות, ולאשר שכל מה שקשור לעוטף עזה במרחב האזרחי והביטחוני – יאושר. צריך לדאוג לשינוי התקנות כך שבעלי העסקים יפוצו על הנזק שנגרם להם גם בתקופות לחימה קצרות".

    בעניין פערי המיגון הקיימים בעיר, והעלה את הבעייה לאנשים דתיים בשבת: "מאז שתא"ל במיל' זאב צוק-רם והצוות שלו הגיעו לעמוד בראש רח"ל רוח חדשה מנשבת שם, גם אם לא מקבלים את כל מה שרוצים, יש שיח ומבררים את הצרכים האמיתיים. למשל,אפילו אני, כאדם דתי, מה אני אמור לעשות כל השבת? להצמיד את האוזן לקיר כדי לשמוע כשתהיה אזעקה?".

    דוידי התייחס לתקציבים שחסרים לו למגן מוסדות בעיר: "כשאני מקבל הרשאה מהמדינה לבניית מעון יום או גן, אני מקבל תקציב לבניית המבנה. יש תקן מיגון שנקבע לכל מוסד חינוכי בשדרות. אבל כשאני מרחיב את העיר, מה התקן למיגון במרחב הציבורי? מי אמור להגיד לי את זה כמה מיגוניות לשים בפארק שאנחנו מקימים בעשרות מיליוני שקלים לטובת התושבים?

    בסוף מפילים את זה עלי, כרשות מקומית, להקצות 4 מיליון שקל למיגון. ההאשמות שלי הם לא לאוגדה ולא לפיקוד דרום, הן למי שלמעלה, אבל מישהו צריך לתת את הדין. אני לא יכול לבנות עיר של 6,000 בתים חדשים בלי לפחות 150 מיליון שקלים לטובת המרחב הציבורי.

    ראש העיר התייחס לבניית קיר המיגון מירי נ"ט ואמר: "אם קיר מיגון חשוב למדינת ישראל, גם יסכה דוידי, אמונה דוידי ואלפי ילדי שדרות חשובים למדינת ישראל, הבת שלי יסכה קוראת למצב הזה 'שיגרום' – שגרת חירום, חירום שגרה. אמונה ויסכה ו-6,000 ילדי שדרות ועשרות אלפי תושבי עוטף עזה הם הצבא האזרחי הטוב ביותר של מדינת ישראל. בסוף הכל על הגב של הילדים הללו".

    ראש העיר תקף את העובדה שנציגי משרד הביטחון הרלוונטיים לא נכחו בדיון ואמר: "איפה מנכ"ל המשרד והאחרים שיגידו לנו איפה הכסף ואיפה תכניות העבודה שלהם. יושבים כאן 100 איש ומי שצריך לתת את התשובות לא נמצא פה".

    לרמ"ח מיגון בפיקוד העורף אמר דוידי: "אני ראש עיריית שדרות, תשלח אלי בבקשה את תכנית המיגון למרחב הציבורי ב-3,000 דונם חדשים בשדרות והתשובה היא שאין לך. אז מי יעשה את זה?"

    רמ"ח מיגון השיב: "אם יוחלט שפקע"ר אחראים על מיגון המרחב הציבורי במדינת ישראל, נכין תכנית עבודה". ראש העיר בירך והודה לחברי הוועדה שהגיעו ולא בפעם הראשונה וביקש מהם ש"ינערו" את אנשי משרד הביטחון.



    0 תגובות