יוגדלו מכסות המושבים לאוקראינה?

    בנצי לייזרוביץ No Comments on יוגדלו מכסות המושבים לאוקראינה?
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רשות התעופה האזרחית תגיש בימים הקרובים לרשות התעופה האזרחית האוקראינית, הצעה נוספת להגדלת מכסת המושבים בטיסות המיוחדות לאוקראינה, בתקופת החגים. זאת, במטרה להוזיל את מחירי הטיסה עבור הטסים לאומן.

    מנהל רשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו, ציין כי הצעת רת"א לאפשר לחברות תעופה נוספות, שאינן טסות בין שתי המדינות, להפעיל טיסות לאוקראינה, בתקופת החגים, הוגשה גם בשנה שעברה ונענתה בשלילה.

    מנהל רשות התעופה האזרחית הוסיף כי רת"א מאפשרת מדי שנה תוספת משמעותית של טיסות לאוקראינה, במטרה לענות על הביקוש הרב ולהביא לירידה במחירי הטיסות. לדבריו, לרת"א אין סמכות חוקית לקבוע את מחירי הטיסות הנגבים מהטסים לאומן. מחירים אלה נקבעים על ידי חברות התעופה. כאשר קיים ביקוש גבוה מאוד, כמו בתקופת החגים, המחירים עולים.

    על פי הסכם התעופה שנחתם בין ישראל לאוקראינה, מתאפשר לחברות התעופה של שתי המדינות להפעיל טיסות מיוחדות לאומן לפני ראש השנה, מעבר לטיסות הסדירות המופעלות בין שתי המדינות.

    מדובר בתוספת של 12,500 מושבים, המאפשרים להגדיל פי חמישה את היצע המושבים מישראל לקייב, אודסה וויניטסה שבאוקראינה, בימים הסמוכים לראש השנה. הגדלת מכסת המושבים בטיסות המיוחדות, מאפשרת לקדם תחרות בין החברות וממתנת את עליית המחירים.

    רת"א אינה מטילה מגבלות על מספר החברות הפעילות טיסות בין ישראל לאוקראינה, וכך מתאפשר לשבע חברות תעופה, שלוש ישראליות וארבע אוקראיניות, להפעיל טיסות מיוחדות לאומן, בימים שלפני ראש השנה. זאת, לעומת שתי חברות בלבד המפעילות טיסות בין ישראל ליעדים באוקראינה לאורך כל השנה.



    0 תגובות