מגמת צמיחה אדירה של מכבי במחוז הצפון בריכוזים החרדיים

    עפר גדנקן No Comments on מגמת צמיחה אדירה של מכבי במחוז הצפון בריכוזים החרדיים

    ראש המחוז ד"ר גלית קאופמן: ההשקעה הרבה בפיתוח השירותים ובפתיחת המרכזים הרפואיים בריכוזים החרדיים בנצרת עלית, הר יונה, טבריה, מגדל העמק, קרית אתא וחיפה הוכיחה את עצמה ומאות חברים חדשים הצטרפו למכבי שירותי בריאות במחוז הצפון במעבר האחרון".

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ומאות חברים חדשים הצטרפו למכבי שירותי בריאות במחוז הצפון במעבר האחרון". 

    מגמת הצמיחה בערי הצפון בעיצומה, מאות משפחות חרדיות בוחרות להקים את בתיהם בערי הצפון וקהילות חדשות משגשגות ופורחות. בהתאם לצמיחה המבורכת, גם השירותים מתרחבים, עשרות חנויות ובתי עסק נפתחים וכמובן, שירותי הבריאות הנצרכים בכל ערי הצפון מתרחבים בהתאמה.

    כארגון הבריאות המוביל בישראל, מכבי שירותי בריאות במחוז הצפון פועלת להרחבת השירותים בהלימה תרבותית לכל הקהילות בערי הצפון והמטרה העומדת לנגד עיניה הינה הנגשת השירותים בכל יישוב ובכל קהילה על מנת לספק לכל החברים את השירותים הרפואיים בקרבה למקום מגוריהם מבלי להתפשר על הרמה המקצועית הגבוהה ביותר, ובמקביל מרחיבה את השירותים המקצועיים ומפתחת מערך בריאות מקצועי ואישי בכל רחבי המחוז.

    פריסת שירותים

    בהתאם למגמת הצמיחה, מכבי פועלת בהרחבת השירותים המקצועיים והוספת שירותים חדשים. ההשקעה הרבה מוכיחה את עצמה ומכבי אכן מובילה במספר המבוטחים הגדול ביותר בכל מחוז הצפון. מרכזים חדשים נפתחו בריכוזים החרדיים בערים נצרת עילית, הר יונה, טבריה, מגדל העמק, קרית אתא, חיפה וערים נוספות ומרכזים חדשים יפתחו בתקופה הקרובה.

    בכל ריכוז חרדי בערי הצפון ישנם מרכזים רפואיים הכוללים מעבר לרפואה ראשונית- ילדים ומשפחה, מגוון שירותים מקצועיים וחדשניים, כדוגמת נכון פיזיותרפיה, מרכז בריאות האישה, מכון סוכרת, מכון בריאטרי מהיחידים בצפון, מרפאה תעסוקתית, מכון בריאות הילד, מכבי דנט, מכבי טבעי ועוד. והכל, במרכזים חדשים, מרווחים, חדשניים תוך מתן שירות אישי ומקצועי הטוב ביותר כמיטב המסורת של מכבי.

    הסכמים עם מכונים פרטיים

    למכבי שירותי בריאות הסכמים עם ספקים ונותני שירות במגוון תחומים מקצועיים כדוג' מכוני פיזיותרפיה, מכוני התפתחות הילד, טיפולי לייזר, מכוני אסתטיקה, תזונה, פסיכולוגיה ועוד. זאת על מנת לספק לחברי מכבי את האפשרות לבחור בקבלת שירות רפואי מקצועי ומותאם גם במכונים המוכרים אליהם או הקרובים למקום מגוריהם ולספק להם מנעד רחב של אפשרויות בחירה בין המכונים השונים מבלי לשלם יותר עבור השירות המקצועי.

    ניידת טיפת חלב

    שירות חדש וייחודי נוסף לסל השירותים של מכבי במחוז הצפון- ניידת טיפת חלב מקצועית הכוללת חדר אחות מאובזר, פינת המתנה, עמדת החתלה, מערכות מידע מותאמות ונגישות מלאה.

    השירות החדש מביא בשורה של ממש להורים, מנגיש את השירות לכל ערי הצפון ומהווה באופן מעשי הכפלה של מרפאות טיפת החלב של מכבי בצפון. כך נחסך מן ההורים הצורך לנסוע עם הפעוטות אל עיר מרוחקת בחום הגדול או ביום חורפי וגשום.

    טיפת חלב על גלגלים היא מיזם יצירתי למתן פתרון פשוט לאתגר העצום של הפריפריה, היא מנגישה שירות זמין, מקצועי ואיכותי קרוב לבית ומהווה מהפכה בתפיסת השירות.

    שיתוף פעולה עם רבנים וראשי קהילות

    מכבי מאמינה בחשיבות הרבה שבקשר ישיר עם ראשי הקהילות ומובילי דעת קהל במגזר החרדי ולפיכך פועלת רבות ביצירת מפגשים עם רבני הקהילות, בחיזוק הקשר, בלמידה אינסופית בכל מה שחשוב ונצרך לחברים בריכוזים החרדיים ומנגישה את השירות בהתאמה. כדוגמת סיורי רבנים הנערכים במרכזיים הרפואיים, פתיחת מוקדי שבת וחג בריכוזים רבים בהם ניתן שירות על ידי רופא ואח נוכרי, כינוסי רפואה והלכה ועוד. ראשי המחוזות מנהלים קשר הדוק ורציף עם ראשי הקהילות, מה שמביא לשיתופי פעולה מבורכים לתועלת החברים.

    קול קורא של רבני חיפה

    לרגל תקופת "בין הזמנים" הקרבה ובאה, מכבי נערכת לסכנות הרבות שטומן הקיץ בחובו, ובשיתוף פעולה מיוחד שנערך עם ראשי הקהילות בחיפה, הוציאה מכבי קול קורא, עליו חתומים רבני העיר חיפה ובו מפורטים כללי הזהירות הנדרשים במיוחד בעונה זו- לא משאירים ילד בבריכה ללא השגחה אפילו לשניה, לא שוכחים ילד ברכב וכללי זהירות חשובים נוספים. מכבי קוראת להורים לשמור על ילדיהם היקרים מהסכנות שטומנת עונת הקיץ ועוזרת לחברים לעבור את החופשה בשמחה ובבריאות בברכתם ובעידודם של רבני העיר חיפה.

    כינוסי נשים

    בהתאם לתפיסת העולם של מכבי הדוגלת בנפש בריאה בגוף בריא ובעידוד המודעות לשמירה על אורח חיים בריא בכל עת ובכל גיל, מקדמת מכבי שיתופי פעולה עם מפעילי התרבות בקהילות השונים בכל מחוז הצפון ומפעילה כנסים מקצועיים ומהנים לנשות הקהילות שמופקדות על התזונה והבריאות של כל המשפחה. במפגשים ניכרת ההשקעה של מכבי במתן תוכן מקצועי מאת מיטב אנשי המקצוע של מכבי, כיבוד עשיר ופעילות חווייתית. הנשים המשתתפות בכנסים השונים מודות להנהלת מכבי ולמארגנות על המטענים הנפשיים והידע המקצועי הרב שמונגש עבורן בצורה מהנה וחווייתית.

    מערך מתאמי קשרי קהילה

    מכבי מפעילה מערך קשרי קהילה ענף ומקיף בכל רחבי הארץ בכלל ובמחוז הצפון בפרט. בכל מקום שבו יש ריכוז חרדי יש מתאמי קשרי קהילה שכל תפקידם הוא לסייע לחברי מכבי ולהנגיש את השירותים. מתאמי קשרי הקהילה פועלים לרווחת החברים, הן בהרחבת השירותים ובהתאמתם למגזר והן במתן ייעוץ וסיוע דחוף. מתאמי קשרי הקהילה מהווים מעין גשר אנושי בין החברים לבין שירותי הרפואה, מספרי הטלפון שלהם מופצים ומפורסמים בין החברים וכל חבר במכבי יודע שבכל שאלה, מתאמי קשרי הקהילה עומדים הכן לסייע, להנגיש, לייעץ ולהפוך את שירותי הבריאות לקלים ומונגשים יותר לכלל המבוטחים.

    ד"ר גלית קאופמן, ראש המחוז: "ההשקעה הרבה בפיתוח השירותים ובפתיחת המרכזים הרפואיים בריכוזים החרדיים בנצרת עלית, הר יונה, טבריה, מגדל העמק, קרית אתא וחיפה הוכיחה את עצמה ומאות חברים חדשים הצטרפו למכבי שירותי בריאות במחוז הצפון במעבר האחרון. מכבי מברכת את החברים החדשים על הצטרפותם וגאה לספק להם את השירות הרפואי המקצועי והאישי האיכותי ביותר".



    0 תגובות