עצמה יהודית תעתור לוועדת הבחירות בבקשה לפסול את לפיד מהמירוץ לכנסת

    איתי גדסי 2 Comment on עצמה יהודית תעתור לוועדת הבחירות בבקשה לפסול את לפיד מהמירוץ לכנסת

    ברקע דבריו המסיתים כנגד נציגי הציבור החרדי מתכוונים במפלגת 'עצמה יהודית' לעתור לוועדת הבחירות כנגד יו"ר "יש עתיד" ח"כ יאיר לפיד בבקשה לפסול אותו מהמירוץ

    לפיד צילום: גיל יערי, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מפלגת עוצמה יהודית תעתור לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת בבקשה לפסול את ח"כ יאיר לפיד, מראשי מפלגת כחול לבן, מלרוץ לכנסת. בקשת הפסילה מגיעה על רקע התבטאויותיו הקשות והמכלילות של לפיד כנגד הציבור החרדי, ועל רקע הקמפיין הנרחב שמטרתו "לעשות דמוניזציה לציבור המהווה חלק אינטרגלי ובלתי נפרד מהחברה הישראלית", כלשון אנשי עוצמה יהודית.

    בין היתר בעתירה מובא סרטון קמפיין הבחירות של לפיד שחולל סערה בימים האחרונים, בו מוצגים חברי הכנסת החרדים כמי שמבקשים לקחת את כל הכסף שיש בישראל, וכן מובאים אמירותיו של לפיד כנגד הציבור החרדי בהם נאמר כי אברכים בישיבות מקבלים בחודש 7,800 ש"ח מהמדינה, כביכול בניגוד למבוגרים המקבלים קצבה נמוכה מזו מביטוח לאומי, כאשר על פי הנטען בעתירה היה בהתבטאות זו "כדי לעורר גילויי איבה ומדנים כנגד הציבור החרדי וליצור קרע בחברה".

    בבקשת הפסילה נטען כי בדבריו של לפיד מתקיים האמור בחוק העונשין, המגדיר גזענות כ"רדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות או אלימות, או גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסיה, והכל בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתני".

    אנשי עוצמה מצטטים בעתירה לועדת הבחירות את דבריו דבריו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס השופט מאיר שמגר, לפיהם הגדרתו של המונח "גזענות" אינו מתייחס דווקא להבחנה על בסיס ביולוגי, אלא לכל "רדיפה לצורותיה" – רדיפה אותה מייחסים בעוצמה יהודית ללפיד, כאמור, כנגד הציבור החרדי.

    עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, אומר הבוקר כי "אין ספק שההתבטאויות והסרטונים אותם מפיץ לפיד כנגד הציבור החרדי חצו מזמן את הקו האדום ויש בהם הסתה לגזענות ברורה ואסורה. אנו מקווים כי ועדת הבחירות תפסול את מועמדותו של מי שמסית כנגד חלק עצום ובלתי נפרד מהחברה הישראלית ותבהיר כי ההסתה המתמשכת של לפיד כנגד הציבור החרדי אינה מקובלת עליו".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כל הכבוד לאיתמר! העם איתך. מצביעים רק לך.