תושבי השכונה מחו מול עיריית בית שמש: "זכויות בסיסיות" • צפו

    קלמן טלר 9 Comment on תושבי השכונה מחו מול עיריית בית שמש: "זכויות בסיסיות" • צפו

    תושבי שכונת "בר אילן" מחו מול בניין עיריית בית שמש כנגד העוולות הנגרמות להם וחוסר הדאגה לצרכיהם בשכונה

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תחת הכותרת "מגיע לנו בדין" התקבצו מאות תושבי שכונת בר אילן למחאה מול עיריית בית שמש בעקבות הזלזול המתמשך בצרכי השכונה. בעצרת השתתפו רב השכונה הרב פרטיג שהזמין את תושבי העיר לפתיחת שנת הלימודים ברחבת העירייה במידה והשכונה לא תקבל מענה, עוד אמר הרב "ברחוב בר אילן תוכלו למצוא אנשים עם תפילין וטלית מתפללים דחוסים במחסן ובמקלט ממש כמו בספרד".

    "מה אענה לשכנה מרוסיה שתשאל אותי בשמחת תורה למה אין כאן בית כנסת, מה אני יכול לומר לה? שבית כנסת זה מחוץ לחוק? אולי אומר לה שלא מרשים לנו לבנות בית כנסת? היא לא תאמין… גם היא יודעת שברוסיה מרשים לבנות בית כנסת. אולי מישהו בעיריית בית שמש יאמר לה שבשמחת תורה שתתפלל במוסקבה?", הוסיף.

    הרב המשיך ועמד על הצורך בבניית בית כנסת וגני ילדים בשכונה. אחד המוחים, שמעון ברינג, אמר "תושבי השכונה שמעו את ראש העיר מתראיינת וטוענת שזה בעיה כוללנית שחסרות כיתות בכל העיר, הייתי בהלם מהזלזול, יש בבר אילן כיתות ריקות שמשמשות לגנים לילדים מכל העיר, למה להביא בכח אנשים מחוץ לשכונה? העיקר לא לתת לנו?. אז באים ואומרים אבוטבול… הבנתם את האבסורד? יש 94 ילדים בלי גן ואומרים אבוטבול… בכל זאת שכולם ידעו אבוטבול ישב איתנו והגיע איתנו להסכמים, הוא לא תבע אותנו על שימוש חורג ופעל הרבה בשבילנו, עליזה מתעלמת וזה עצוב, המחאה הבוקר היתה מסודרת מאוד והיה הרבה קידוש שם שמים, אנחנו רק רוצים את מה שמגיע לנו".

    (קרדיט צילום: נפתלי נ.)



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      רגע, אבל אגודת ישראל חתמו על הסכם עם עליזה בלוך עוד לפני הבחירות…
      אה שכחתי תושבי בר אילן לא נמנים על אנ"ש של ארנרייך את גולדברג ולכן הם נותנים יד לרמיסת זכויותיהם הבסיסיות, שנאמר אני ובטני עוד.
      וכפי שאומרים בצחות שיש שמפרשים את שתי הדיברות הראשונות בצורה הזאת: אנוכי ולא יהיה לך.
      חבל שדגל רצה איתם ביחד, הם היו מקבלים אולי 2 מושבים בריצה נפרדת, עוד יותר חבל שהם נותנים יד לרמיסת כל הציבור החרדי שלא נמנה על אנ"ש החל מרמה ג' ועד בר אילן.

    2. 8

      אני גר בבר אילן ומסביב יש מלא בתי כנסת ואין מקום לעוד בית כנסת
      אני דורש מראשת העיר לא לאפשר שינוי ברחוב בר אילן מי שבחר להתפלל במחסן בא להתפלל מרצונו , שכונת נחלה ומנוחה במרחק נגיעה רק חציית הכביש ואתם שם בשכונה מלאה בבתי תפילה.
      דייי לכל ההפגנות מסביב למשהו שלא מגיע לכם רק מתוך בחירה לגור בשכונה שלא מתאימה לצביון שלכם. נקודה

    3. 7

      לך לישון אתה עייף . רחוב שבטי ישראל והשטח המדובר שנמצא בחניה של בית ספר בגין אינו בעל צביון חרדי .

    4. 6

      אף אחד לא ביקש ממכם לבוא לגור בשכונה של הציבור הכללי. תשארו בגטאות שלכם…הכי טוב…

    5. 5

      מזעזע שמבטלים בתי כנסת ארץ ישראל במדינה יהודית

    6. 4

      ממש בעיה של עליזה בלוך אי אפשר לפתור את הבעיות שאבוטבול השאיר לנו בכל כך מהירות

    7. 3

      הגזמתם. יש בתי כנסת בבר אילן, ברש"י, בבן אליעזר.
      בתי כנסת כשרים וטובים מלאים באנשים מכל הגוונים אוהבי ה'. אבל אתם רוצים דווקא בית כנסת בגוון שלכם. אז תגידו את זה. לשכונה מרוסיה יש בית כנסת , מוזמנת. וגם אתם מוזמנים להתפלל עם עם ישראל.

    8. 2

      יש יותר מדי בתי כנסת בשכונה, זו שכונה חילונית שלא מתאימה לצביון שלכם, רוצים להתפלל? יש 17 בתי כנסת ברחוב ממול אין מקום יותר לבתי כנסת, הם בונים אותם על גינות ציבוריות, בתוך גנים ובשאר שטחים ציבוריים שהם יכולים לדחוס בתי כנסת לבפנים