מאיעס מצטרף לטרנד של 'גם גם' • האזינו

    דוד קליגר 2 Comment on מאיעס מצטרף לטרנד של 'גם גם' • האזינו

    השיר העתיק של מקהלת הילדים 'השבטים' בביצוע חדש אלקטרוני ותוסס של חיים שלמה מאיעס • 'גם גם' סטייל

    צילום: יוסי אפללו
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השיר 'גם גם' הוא שיר הנושא מתוך אלבום ישן של מקהלת הילדים 'השבטים' שיצא אי שם בשנות ה-70, ופרי לחנו של מקים הלהקה אלי בוטבול ז"ל.

    בשנתיים האחרונות תפס השיר תאוצה כשהוא אפילו זוכה לרמיקס מיוחד בהפקה איטלקית שמשגע את צרפת ואת הרשת בכלל וזוכה למליוני צפיות.

    במקביל נכנס השיר חזק גם לחתונות בישיבות שונות כשהחלוצים בעניין היו בחורי ישיבת 'נחלת שלמה' של הרב אלרנגר שליט"א שאיכשהו נתקלו בשיר, אהבו אותו והכניסו את השיר לרפטואר הקבוע באירועים שונים.

    כעת מצטרף הזמר והראפר החסידי חיים שלמה מאיעס אל הטרנד ומגיש ביצוע משלו לשיר, כשעל העיבוד נותן בראש יוחנן בלייך בהפקה אלקטרונית מקפיצה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שיר פצצה יפה מאוד!!!!!!

    2. 1

      פרטים חשובים על המלחין והשיר המקורי. אלי בוטבול זכרונו לברכה נפטר לפני כמה חודשים והוא הלחין את השיר ״גם גם״, במקור השיר של מקהלת הילדים היהודים מצרפת ״שבטים״ בניצוחו של אלי בוטבול זכרונו לברכה, מקהלה שהוא הקים לפני 40 שנה, הוא הלחין את כל השירים של מקהלתו ״שבטים״. השבטים זה כמו הפירחי מצרפת. הוא היה מנגן בפסנתר וגיטרה, המילים של השירים או בצרפתית או בעברית מהמקורות. יהודי דוברי צרפתית והרבה יהודים מצפון אפריקה היו שרים את השירים שלו בתפילה בלי לדעת שזה הוא שהלחין אותם. הוא בכלל היה רופא והיה גם נותן שיעורי תורה מתורת הרב קוק זכרונו לברכה. הכל התחיל במחנה ב1979 שם התחיל לשיר עם הילדים ומשם נולדה מקהלת ״שבטים״. הוא השתתף עם המקהלה בארועים פרטיים או ציבוריים ברחבי העולם (לרוב לפני דוברי צרפתית אבל לא רק) וילדי מקהלת ״שבטים״ שרו גם מול נשיאי צרפת, ישראל ומלך מרוקו. אלי בוטבול הוציא עם מקהלת ״שבטים״ 10 דיסקים וכל השירים מוכרים אצל יהודי צרפת מסורתיים או דתיים ולא רק. מקהלת ״שבטים״ בניצוחה של אלי בוטבול זכרונו לברכה התקיימה במשך 40 שנה עד שאלי בוטבול זכרונו לברכה החליט לעלות לארץ והחלום שלו היה להקים מקהלת שבטים חדשה עם ילדים מישראל אבל השם רצה אחרת והוא קיבל מחלה ולאחר שנה נפטר, לפני כמה חודשים. עד הרגע האחרון כמעט הלחין עוד שירים. הרמיקס המקורי של השיר ״גם גם״ נעשה על ידי גוי איטלקי שאהב את השיר. וזה נהיה להיט אצל הגויים באטליה. השירים של מקהלת ״שבטים״ נכנסו למורשת יהודי צרפת. מה שיפה עם הרמיקס החדש של השיר ״גם גם״ במוסיקה החסידית זה שה עכשיו עוד הרבה יהודים יכירו את השיר הזה, אחד מהלהיטים הגדולים שלא ושל מקהלתו ״שבטים״ אבל כדאי לדעת פרטים עליו ולצורך זה כתבתי את השורות הללו. יהיא זכרו ברוך, אבדה ליהודי צרפת ודוברי צרפתית ולמוסיקה היהודית.