נתניהו על החלטת דרעי: "ישקול בקשה הומניטרית"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו על החלטת דרעי: "ישקול בקשה הומניטרית"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי החלטתו של שר הפנים אריה דרעי מוצדקת וכי אין להכניס את חברות הקונגרס האנטי ישראליות לארץ

    נתניהו ודרעי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להחלטתו של שר הפנים אריה דרעי למנוע את כניסתן של שתי חברות הקונגרס ישראל בעקבות אמירות אנטי ישראליות ופעילות נגד המדינה.

    "אין מדינה בעולם שמכבדת את ארה"ב ואת הקונגרס האמריקני יותר ממדינת ישראל", אמר נתניהו, "כדמוקרטיה תוססת וחופשית, ישראל פתוחה לכל מבקר ולכל ביקורת, עם יוצא מן הכלל אחד: החוק בישראל אוסר על כניסת אנשים הקוראים והפועלים להטלת חרם על ישראל, כפי שמקובל גם בדמוקרטיות אחרות שמונעות כניסה של אנשים שלתפיסתן פוגעים במדינה. כך נהגה גם ארה"ב כלפי חבר כנסת ישראלי וכלפי אישי ציבור אחרים בעולם".

    חברות הקונגרס טלאיב ועומאר הן פעילות מובילות בקידום חקיקת חרמות נגד ישראל בקונגרס האמריקני. רק לפני מספר ימים קיבלנו את תכנית הביקור שלהן, וממנה התברר שהן מתכננות מסע שכל תכליתו הוא חיזוק החרם ושלילת הלגיטימיות של ישראל. כך למשל הן הגדירו את יעד הביקור שלהן כ"פלסטין" ולא כ"ישראל", ובניגוד לכל חברי הקונגרס הדמוקרטים והרפובליקנים עד היום, הן נמנעו מלבקש פגישה כלשהי עם גורם ישראלי רשמי הן בממשלה והן באופוזיציה".

    "לפני שבוע קיבלה ישראל בזרועות פתוחות כ-70 חברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים שביטאו את התמיכה הדו-מפלגתית הרחבה בישראל, שהובעה רק לפני חודש גם בהתנגדות מוחצת בהצבעת הקונגרס נגד ה-BDS".

    "לעומת זאת, תוכנית הביקור של שתי חברות הקונגרס מראה שכל כוונתן היא לפגוע בישראל ולהגביר את ההתססה נגדה. כמו כן, הארגון שמממן את הביקור הוא ארגון "מיפתאח", שהוא תומך נלהב ב-BDS ועל אנשיו נמנים כאלה שתמכו בטרור נגד ישראל. על כן החליט שר הפנים שלא לאפשר את ביקורן, ואני כראש הממשלה מגבה את החלטתו".

    "עם זאת, אם חברת הקונגרס טלאיב תגיש בקשה הומניטרית לפגוש את בני משפחתה, בכפוף להתחייבות שהיא לא תפעל לקדם את החרמות נגד ישראל, שר הפנים הודיע שישקול בקשה זאת".



    0 תגובות