דו"ח חדש מעלה: חברי כנסת מעודדים סרבנות במוצהר

    דוד פיינגולד No Comments on דו"ח חדש מעלה: חברי כנסת מעודדים סרבנות במוצהר

    לקראת הדיון בבג"ץ: ב"אם תרצו" מפיקים דו"ח חמור המצביע לדבריהם על פעילות של חברי כנסת מתוך "הרשימה המשותפת" המעודדים השתמטות משירות צבאי

    אילוסטרציה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דו"ח חדש של אגף המחקר הערבי בתנועת "אם תרצו" אשר מתפרסם לקראת הדיון על פסילת הרשימה המשותפת בבג"ץ חושף את התנהגותם של חברי הכנסת מן הרשימה המשותפת, תוך עידוד סרבנות והשתמטות מצה"ל ועבירה על החוק.

    "חוק העונשין, התשל"ז 1977 סעיף 109 קובע כי: "מי שהסית או שידל אדם החייב בשירות בכוח מזוין שלא ישרת בו, או שלא יתייצב לפעולה צבאית, דינו מאסר חמש שנים". חרף העובדות הללו, ישנם חברי כנסת העוסקים בקידום, הסתה ועידוד השתמטות בקרב צעירים החייבים בגיוס (יהודים ודרוזים) ופועלים בניגוד לחוק תוך ניצול חסינותם", טוענים באם תרצו.

    "בדו"ח עולים מקרים בהם חברי הכנסת פעלו לכאורה בניגוד לסעיף 109 (א) בחוק העונשין" בכל הנוגע להסתה או שידול אדם החייב בשירות בכוח מזויין שלא ישרת בו או שלא יתייצב לפעולה צבאית. במקום שנבחרי הציבור יוקיעו את מעשהו האנטי-דמוקרטי והמסוכן, הופך להיות "גיבור" בעיני חברי כנסת רבים. כיום מערכות החוק אינן פועלות למיגור התופעה והעמדה לדין של אלה המעודדים השתמטות והדו"ח מציע מספר דרכי פעולה כולל פסילת רשימות המעודדות סרבנות מהתמודדות בבחירות. בחודשים האחרונים חברי הכנסת מהמפלגות הערביות יוצאים ובאים מבתי הכלא הצבאיים ומעודדים את סרבני הגיוס לצה"ל", לדבריהם.

    מטעם ארגון "לך ירושלים" שסייע באיסוף החומר לדו"ח הדגישו את פוטנציאל ההרס החברתי והמסוכנות הביטחונית בנושא. הם בחרו לצטט את ח"כ עודה באומרו כי: "בעידן של שקט יחסי, אך כאשר העם הפלסטיני מחדש את מאבקו וייתקל בדיכוי המאבק, החלוצים האלו יהפכו למובילי צבא הסרבנים".

    ב"אם תרצו" הוסיפו: "חברי הכנסת הערבים מובילים הקריאה לסרבנות אצל אחינו הדרוזים ומעודדים אצל אחינו הבדואים תהליכי הקצנה וסרבנות ומובילים את הסרבנות בחברה הישראלית. "אלוף" עידוד המשתמטים הוא ח"כ עופר כסיף מחד"ש אשר עובר על 4 קטגוריות הבדיקה כמו שיבוח משתמטים, השתתפות באירוע של משתמטים, פגישה עימם וקריאה להשתמטות. כסיף אף הגדילת לעשות והשתמט בעצמו משירות צבאי. את סגנות עידוד המשתמטים חולקים 3 ח"כים: ח"כ איימן עודה, ח"כ עאידה תומא סלימאן וח"כ לשעבר דב חנין ששלושתם שיבחו משתמטים, השתתפו בקריאה להשתמטות ואף נפגשו עימם.

    תום ניסני, ראש אגף מחקר ערבי בתנועת "אם תרצו" מסר כי: "דו"ח עידוד ושידול ההשתמטות ברשימה המשותפת הוא קריאת השכמה לתהליכים קיצוניים הקורעים את החברה הישראלית מבפנים. תיקוני חקיקה ונהלים בפרקליטות ופסילת הרשימות מהתמודדות לכנסת הנחשפים על ידי האגף המשפטי של "את תרצו", לצד אמירה ציבורית השוללת סרבנות הם הצעדים הנדרשים לעצירת התופעה. הגיע הזמן שראשי המסיתים לא ישבו בכנסת אלא בכלא. על בג"ץ לאשר את פסילת הרשימה המשותפת מהתמודדות לכנסת".



    0 תגובות