בג"ץ דן על פסילת עוצמה יהודית: "לא שנאת ערבים – מניעת התבוללות"

    איתי גדסי No Comments on בג"ץ דן על פסילת עוצמה יהודית: "לא שנאת ערבים – מניעת התבוללות"

    עו"ד ארי שמאי שמייצג את גופשטיין בעתירה לפסול את עוצמה יהודית מלהתמודד לכנסת אמר בדיון: "קשה לנתק בין דבריו של מר גופשטיין למורשת – מורשת התנ"ך, מורשת חוק השבות, ומורשת ז'בוטינסקי"

    בן גביר היום בבג"ץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבית המשפט העליו הסתיים היום (חמישי) הדיון בבקשת פסילת רשימת עוצמה יהודית ומועמדיה, עו"ד איתמר בן גביר, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין.

    עו"ד ארי שמאי, המייצג את גופשטיין, טען בשם גופשטיין, כי פעילותו ממוקדת בהתנגדות בהתבוללות. "קשה לנתק בין דבריו של מר גופשטיין למורשת – ממורשת התנ"ך, ממורשת חוק השבות, וממורשת ז'בוטינסקי. המורשת של מר גופשטיין היא מניעת התבוללות. מה שמניע את מר גופשטיין היא לא שנאת הערבים, היא לא שנאת הגויים, אלא מניעת התבוללות", אמר שמאי.

    בנוסף, אמר שמאי כי "רוב 'המסה הקריטית' שהוגשה היא מקטעי עיתונות, מדברים שלא בקולו". גופשטיין עצמו לא התייצב לדיון, כפי שהודיע הבוקר שכך יעשה, כזכור.

    עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את רשימת עוצמה יהודית וברוך מרזל, אמר במהלך הדיון בעניינו של מרזל, כי אם בית המשפט העליון אישר את התמודדותה של חנין זועבי, אין שום סיבה שלא יאשר את התמודדותו של מרזל.

    בנוסף, התייחס עו"ד בן גביר לכך שבמסגרת הבקשה לפסול את רשימת עוצמה יהודית, ביקשו הרפורמים לפסול גם את אדווה ביטון, מועמדת המפלגה לכנסת, ואמה של הילדה אדל ביטון הי"ד שנרצחה בפיגוע אבנים. בן גביר התייחס לכך שהובא ציטוט של ביטון שנחתך גם הוא בידי אנשי התנועה הרפורמית, ואמר: "מי שמסלף דברים של אם שכולה לא רק עושה מעשה שלא ייעשה, אלא הוא שם מכשול בפני בית המשפט".



    0 תגובות