- רדיו קול חי - -

ניסיון פיגוע ע"י מטען חבלה בשומרון: חבלנים נטרלו את המטען

מוקדם יותר היום (שני) הבחין כוח צה"ל במה שנראה כמו מטען שהונח בסמוך לכביש עוקף שכם (555). הכוחות שסגרו את הזירה הזעיקו למקום את חבלני משמר הגבול שעסקו בטיפול במטען ובנטרולו.

לאחר הנטרול שהתבצע תוך שימוש ברובוט, אכן אומת שמדובר במטען חבלה שהוכן ממטף כיבוי. הממצאים בזירה הועברו להמשך חקירת מערכת הביטחון.

מדובר צה"ל נמסר: גשש של צה"ל איתר במהלך סיור מטען שהונח סמוך לציר עוקף שכם במרחב החטיבה המרחבית "שומרון". כוחות נוספים הוקפצו לזירה, חסמו את הציר והמטען נוטרל על-ידי חבלני משטרה.

נפתלי בנט הגיב על ניסיון הפיגוע: "פעולת חמאס להנחת מטעני חבלה נועדה לייצר 'לבנוניזציה' של יהודה ושומרון. ‏היא נועדה להרתיע ישראלים מלנוע בחופשיות, לטייל בכל מקום ולחיות חיים נורמליים. ‏אסור לאפשר זאת. המענה אסור שיהיה הצרת תנועת ישראלים, אלא פגיעה אנושה באויב והשבת הביטחון והשיגרה לאזרחינו".

photo_2019-08-26_19-24-28

בתגובה לניסיון הפיגוע אומר יו"ר ועד מתיישבי השומרון צחי דיקשטיין: "זהו ניסיון פיגוע רביעי בשבועיים האחרונים הנועד לפגוע בישראלים. העובדות מדברות בעד עצמן, הסרת המחסומים היא שגיאה מתמשכת.

יש להחזיר לאלתר את המחסומים והבידוקים הבטחוניים לכבישים ואת הכתרים על הכפרים כדי להחזיר את הבטחון לתושבים ביו״ש ולמנוע את ניסיון הפיגוע הבא בצירים. חיייהם של אזרחי ישראל ביהודה ושומרון חשובים אלפי מונים משגרת חייהם של הערבים".