רשות הטבע והגנים הטמיעה כללי בטיחות בטיולים

    עפר גדנקן No Comments on רשות הטבע והגנים הטמיעה כללי בטיחות בטיולים

    מנכ"ל רשות הטבע והגנים:
    הפעילות היזומה תצמצם מספר האסונות ומקרי ההסתבכות

    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רשות הטבע והגנים קיימה בימי "בין הזמנים" פעילות ענפה להטמעת כללי בטיחות בטיולים באתרי טבע. הפעילות מגובה במחקר מקדים שביצעה רשות הטבע והגנים, באמצעותו גובשו התוכניות והותאמו במיוחד לאוכלוסייה של בחורי הישיבות. הפעילות מתבצעת בקמפים הישיבתיים ברחבי הארץ בשיתוף  זק"א, כאשר למעלה מ-3,000 בחורים השתתפו בפעילויות השונות שנערכו ב-11 קמפים שונים שערכו הישיבות.

    באמצעות מצגת ואמצעים חזותיים, המחיש הצוות של זק"א באוזני הבחורים את הגורמים העיקריים לאסונות בטבע ואת הדרכים האולטימטיביות כיצד להימנע מהם. המרצה  מתייחס לאירועים שהתרחשו במציאות, מסביר כיצד הם התרחשו ומה היה על האנשים לעשות בזמן האירוע הבטיחותי כדי להיחלץ ממנו בשלום. בנוסף, הוא מדריך את הבחורים כיצד להיערך ולהצטייד נכון לטיולים, מסביר על חשיבות התכנון המקדים  ומציג את האפשרויות להתנהלות בשעת הסתבכות.

    מאות בחורים מישיבות ברחבי הארץ השתתפו עד כה בפעילות ההסברה, כאשר במהלך ההרצאה הם נחשפים לחומרים מעניינים, לומדים כיצד לקרוא מפה ואף יוצאים עם "צידה לדרך" בדמות כובעים ממותגים, מצפן ועלוני הסברה ייעודיים שהופקו עבורם. במסגרת הקמפים בישיבות חסידיות וליטאיות ברחבי הארץ, השתתפו מאות בחורים בפעילות ההסברה והאזינו בקשב רב לדברים הנאמרים, חלקם אף ציינו שלא היו מודעים לנהלי הבטיחות והוסיפו שמדובר בפעילות מצילת חיים.

    בנוסף לפעילות הממוקדת בעולם הישיבות, חומרי ההסברה הייעודיים של רשות הטבע והגנים מחולקים גם בתחנות המידע וההסברה ברחבי הארץ, תוך שהם זוכים לשבחים רבים בקרב המגזר החרדי.

    השנה חברו יחד רשות הטבע והגנים וארגון זק"א כדי להוביל סדר יום חדש והתייחסות אחראית לטיולים. מדי שנה מטפלים רשות הטבע והגנים וארגון זק"א במקרים רבים של חילוץ והצלה של מטיילים שאיבדו את דרכם או פעלו בצורה מסכנת חיים. חלק מהמקרים הללו הסתיימו בטרגדיות שגדעו את חייהם של צעירים רבים. שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים הביע תקוותו, כי הפעילות היזומה של שני הגופים תצמצם את מספר האסונות ומקרי ההסתבכות  בשאיפה להגיע למניעה מירבית ככל האפשר.



    0 תגובות