דירקטוריון לאומי מינה את חנן פרידמן למנכ"ל

    עפר גדנקן No Comments on דירקטוריון לאומי מינה את חנן פרידמן למנכ"ל

    דירקטוריון בנק לאומי, בראשות ד"ר סאמר חאג' יחיא, החליט למנות את חנן פרידמן לתפקיד מנכ"ל לאומי
    הדירקטוריון החליט היום לאמץ את המלצת ועדת האיתור, שפעלה במהלך החודש האחרון, ולאשר את מינויו של חנן פרידמן לתפקיד מנכ"ל לאומי, במקומה של רקפת רוסק עמינח

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דירקטוריון בנק לאומי, בראשות ד"ר סאמר חאג' יחיא, החליט היום על מינויו של עו"ד חנן פרידמן למנכ"ל קבוצת לאומי, וזאת בהתאם להמלצות ועדת האיתור שבראשה עמד יו"ר הבנק. פרידמן יחליף בתפקיד את רקפת רוסק עמינח, שכיהנה כמנכ"לית לאומי מאז מאי 2012.

    עו"ד חנן פרידמן, 48, נשוי ואב ל-4 ילדים, הצטרף ללאומי לפני למעלה מחמש שנים, תחילה כיהן כיועץ המשפטי הראשי של דירקטוריון הבנק ושל הבנק ובהמשך מונה לתפקיד ראש חטיבת אסטרטגיה, חדשנות, טרנספורמציה בנקאית ורגולציה. במסגרת זו הוביל בהצלחה מספר מהלכים מהותיים בבנק, ובכללם: יישום חוק שטרום, הכנסת שותפים אסטרטגיים לבנק לאומי ארה"ב, מכירת לאומי קארד ומכירת לאומי רומניה.  חנן פרידמן היה שותף מרכזי למרבית המהלכים האסטרטגיים שבוצעו בלאומי בשנים האחרונות, לרבות מהלכי ההתייעלות והטמעת שירותים דיגיטליים מתקדמים. כאחראי על האסטרטגיה ופעילות שלוחות לאומי בחו"ל,  הוביל פרידמן מהלכים עסקיים מוצלחים במגוון תחומי הפעילות של הבנק. פרידמן הינו בעל תואר ראשון (בהצטיינות) ושני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.

    בסוף חודש יוני 2019 הודיעה גב' רקפת רוסק עמינח על סיום כהונתה בבנק לאומי, לאחר כהונה כמנכ"לית במשך כ-7 שנים. בחודש יולי מינה דירקטוריון לאומי ועדת איתור בראשות יו"ר הדירקטוריון, ד"ר סאמר חאג' יחיא, כאשר החברים הנוספים בה היו הדירקטורים גב' תמר גוטליב, מר אוהד מראני, גב' אסתר דומיניסיני ומר יורם גבאי. ועדת האיתור קיימה הליך אינטנסיבי ויסודי, ובסיומו החליטה להמליץ בפני הדירקטוריון על מינויו של חנן פרידמן לתפקיד מנכ"ל לאומי הבא.

    ד"ר סאמר חאג' יחיא, יו"ר דירקטוריון הבנק: "עם כניסתי לתפקיד היו"ר, הוטלה עלי משימה שהינה אחת החשובות ביותר לעתיד הבנק בשנים הקרובות – מינוי מנכ"ל. ועדת האיתור שפעלה בחודש האחרון קיימה דיונים רבים על מנת לאפיין את היכולות, התכונות והידע שנדרש מהמנכ"ל הבא, לנוכח האתגרים שעומדים בפני המערכת הבנקאית בכלל, והבנק בפרט. הוועדה בחנה מועמדים מתוך ומחוץ לבנק, מישראל ומחו"ל, והגיעה למסקנה שחנן פרידמן הוא המועמד המתאים ביותר להוביל את הבנק בתקופה זו. חברי דירקטוריון הבנק מכירים היטב את פרידמן בהיותו חבר הנהלת הבנק בחמש השנים האחרונות, במהלכן הוביל נושאים מרכזיים שבוצעו בעבודה צמודה עם הדירקטוריון וועדותיו, והם מלאי הערכה לדרך עבודתו ולתרומתו להצלחת לאומי".

    "אני מודה לחברי ועדת האיתור על העבודה המאומצת ומודה לחברי הדירקטוריון על אישור המלצת ועדת האיתור. חנן הינו בעל יכולות מוכחות לתכנון אסטרטגי ולהובלת מהלכים מורכבים. אני סמוך ובטוח כי הודות להיכרותו המעמיקה של חנן עם עולם הבנקאות ואתגרי תעשיית הפיננסים, לצד היכרותו עם עובדי ומנהלי לאומי, יחידות הבנק השונות, מכלול פעילויות הבנק וצורכי הלקוחות – הוא ימשיך להוביל את לאומי להצלחות גדולות גם בעתיד".

    "הגב' רוסק עמינח, תמשיך ללוות את לאומי עד סוף 2019, וזו הזדמנות להודות לה מקרב לב על תרומתה ופועלה למען לאומי בכל שנות כהונתה בקבוצה, ולתוצאות המצויינות שלאומי השיג בהובלתה.”

    המינוי כפוף לאישור בנק ישראל.



    0 תגובות