בלי עין הרע: 470 אלף תלמידים חרדים פתחו את שנת הלימודים

    איתי גדסי No Comments on בלי עין הרע: 470 אלף תלמידים חרדים פתחו את שנת הלימודים
    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כ- 460,000 תלמידי בתי הספר והגנים , מתוכם כ-35,000 תלמידי כיתה א' וכ- 32,000 עובדי הוראה בציבור החרדי, נכנסו היום (ראשון) בשערי בתי הספר והגנים ופתחו את יום הראשון בשנת הלימודים תש"ף.

    שר החינוך, הרב רפי פרץ אמר בפתח שנת הלימודים: "אחד הדגלים שהנפתי עם כניסתי לתפקיד הוא בניית גשר יציב בין המגזר החרדי למשרד החינוך. בכוונתי להמשיך ולהוביל את השיח המשותף עם מנהיגי החינוך החרדי, ולהתאים להם את המענים לצרכים הייחודיים שלהם".

    עוד הוסיף הרב פרץ: "בכוונתי לסייע ולקדם אותם. לצד אלה, אני רואה לנגד עיני גם את תפארת העשייה הערכית שמובילים מוסדות החינוך החרדיים. ערכים של חסד, חמלה, נתינה ומסירות. אלה צריכים להיות נר לרגלינו. לאור חשיבותם, הכרזתי כי הנושא השנתי שילווה את מערכת החינוך בשנה הקרובה הוא הערבות ההדדית".

    סגן שר החינוך, מאיר פרוש אמר בפתחה של שנת הלימודים: "שנת הלימודים בציבור החרדי נפתחה כסדרה. מנהלי המוסדות מתנהלים בהכוונת ההנהגה הרוחנית של הציבור החרדי, שמעולם לא השביתו לימודים, גם כאשר היו מצבים קשים ופחות נוחים עבור ילדי הציבור החרדי".

    לדבריו, "בשנה החולפת עשינו במשרד רפורמה ברישוי, במסגרתו המשרד החליט על מתן רישיונות לחמש שנים, מדובר בבשורה גדולה למוסדות. אפשר גם לומר שאנחנו רואים כבר פירות שבשלו כתוצאה מתכנית החומש החדשה לבינוי כיתות של המשרד – אפשר גם לומר, שהכפלנו את בינוי הכיתות בשנים האחרונות".

    פרוש התייחס לסוגיית ילדי החינוך המיוחד, "פננו אל העתיד עם נושאים שעלינו לשפר ולתקן ובראשם השוואת תקצוב ילד לחינוך מיוחד במוסדות החינוך החרדים, כפי שמתוקצב ילד בעל צרכים מיוחדים בבתי הספר הממלכתיים".

    מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב התייחס לשינויים בסמינרים השנה: "הובלנו את השינוי בתחום הרישיונות ונמשיך אותו גם השנה, הגענו להסכם היסטורי עם איגוד הסמינרים שיביא לפתיחה של סמינרים לבנות ושלוחות לסמינרים וותיקים. נמשיך לסבסד חוגים אחר הצהריים וגם את הצהרונים.

    ממשר החינוך נמסר: בשנה הנוכחית יינתן דגש על שורה של תחומים, בהם:

    1. הכשרה ופיתוח מקצועי לעובדי ההוראה

    2. קידום שיוויון הזדמנויות ומיצוי הפוטנציאל של כל ילד

    3. הנהגת תכנית חומש לבינוי כיתות

    4. פרויקט הכלה לנוער בסיכון

    בנוסף, נמשיך עם מרכזי פסגה חדשים

    בשנה החולפת פתח המשרד 6 מרכזי פסגה חדשים בערים: אלעד, אשדוד, ביתר עלית, ירושלים, מודיעין עלית ורכסים. המרכזים יהוו עוגן מרכזי ומשמועתי בהכשרתם של עובדי הוראה, והמשרד יחל את ההכשרות בשנה הקרובה.

    הסדרת פתיחתם של סמינרים לבנות ושלוחות לסמינרים וותיקים

     

     



    0 תגובות