גורם ביטחוני בכיר: "כל מה שעשינו מול החיזבאללה היה לפי תכנון מדויק"

    קובי פינקלר No Comments on גורם ביטחוני בכיר: "כל מה שעשינו מול החיזבאללה היה לפי תכנון מדויק"
    כוח צה"ל בגבול הצפון אמש, יורה פגזים לכיוון השדות בלבנון צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התייחסות ראשונה למתקפה הראשונה של חיבאללה, מאז סיום מלחמת לבנון השנייה אמש, במהלכה נפגע ג'יפ של צה"ל אך לא נגרם נזק בנפש. גורם ביטחוני מסכם את האירועים החריגים בגבול ואומר, "כל מה שעשינו בשבועות ובימים האחרונים האחרונים היה לפי תכנון מדוייק ואת כל מה שרצינו לעשות השגנו", הסביר הגורם שבא להזכיר כי היעדים החשובים ביותר של מדינת ישראל הם: מניעת הגרעין האיראני, מניעת הטילים המדוייקים ומניעת ההתבססות באזורינו.

    "כדי למנוע את ההתבססות הזאת אנו פועלים בהרבה מאד פעולות שאיש לא יודע עליהן כלום", אומר הגורם הבכיר בנימה של עמימות ומוסיף, "לפעילות זו שותפים הדרג המדיני הצבא והמוסד. הכל הוא חלק מאסטרטגיה שלימה כשאנחנו מנהלים את הזירה בכמה אופנים". מציין ומסביר את תגובת צה"ל אמש, "פעלנו בדיוק מירבי בכמה זירות כולל תגובות אפשריות של האויב. לולא פעלנו נכון היינו היום במציאות אחרת" מבהיר הגורם את המדד להצלחה מול ארגון הטרור.

    .

    מתברר, כי בעיצומן של חילופי האש בין צה"ל לחיזבאללה, בישראל התקבלה שיחה בהולה ישראל ובה פנייה פניות מראש ממשלת לבנון סעאד חרירי להפסיק את האש. פנייתו של חרירי הועברה לשלוש מדינות; מצרים, צרפת וארצות הברית. בישראל השיבו לו כי שקט יענה בשקט כל עוד הצד השני ישמור עליו.

    הגורם הביטחוני התייחס לנוכחות האיראנית בעיראק וניסיונות ההתבססות  בנוסף על הוויכוח עם האמריקנים ומגלה, "כי מתקיימות שיחות עם הצד האמריקני בצורה יום יומית והכל מתואם בלי לפרט יתר על המידה".

    הגורם הביטחוני הבכיר מתייחס לאפשרות לחיסולו של הגנרל הבכיר האיראני קאסם סילימאני שאחראי על כל ההתפשטות האיראנית ברחבי המזרח התיכון, כולל בסוריה ובעיראק,  ואומר כי "דין מוות אינו בשיח של היהדות".

    על המצב הביטחוני הרעוע בעזה, אומר הגורם הביטחוני "כי יש שם גירוי מתמיד מצד הג'יהאד האיסלמי שמסבך את החמאס "למרות זאת אנחנו רואים בחמאס כריבון".

    לסיום אומר לנו הבכיר הביטחוני ומתיייחס למעצמה שקנתה שביתה באזורינו, "יש לנו קשר מצויין עם הרוסים ועם מדינות נוספות ואנו פועלים אתם כדי לקדם את הדרישות שלנו", כך מסכם את השיחה הגורם הביטחוני. ולנו רק נשאר להתפלל כי יד ישראל תהיה על העליונה.

    .



    0 תגובות