כץ בשוויץ: "יש למצוא חלופה לאונר"א"

    איתי גדסי No Comments on כץ בשוויץ: "יש למצוא חלופה לאונר"א"

    ישראל ושוויץ ישתפו פעולה במציאת אלטרנטיבות לפעילות סוכנות האו"ם לפליטים – אונר"א

    כץ | אילוסטרציה צילום: Yossi Zeliger/Flash90 Keywords
    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת ביקורו של שר החוץ ישראל כ"ץ בשוויץ הוא נפגש עם שר החוץ קאסיס ונשיא שוויץ אולי מאורה. כ"ץ העלה בפניהם את הצורך למצוא אלטרנטיבה לפעילות ארגון אונר"א, שמנציח את מעמד הפליטות הפלשתינית ואת הסיכסוך הישראלי פלשתיני, ואת הדרישה הפלשתינית "לזכות השיבה". השר כ"ץ ציין כי השר קאסיס עצמו התבטא בעבר "שאונרא היא הבעיה ולא הפתרון" והוסיף כי אנשי הארגון בעזה שיתפו פעולה עם ארגוני הטרור הפלשתינים נגד ישראל.

    שוויץ היא חלק מהמדינות התורמות לאונר"א. לאחרונה, הקפיאה שוויץ את העברת הכספים בשל פרשיות שחיתות שנחשפו שם, בניהולו של מנהל הסוכנות השוויצרי.

    שרי החוץ סיכמו לפעול במשותף על מנת לבחון אלטרנטיבות לפעילות הארגון תוך קשר אפשרי בנושא עם ארה"ב ומדינות נוספות.

    השר כ"ץ הורה לאחרונה להנהלת משרד החוץ לקיים עבודת מטה לגיבוש מסמך שיציג אלטרנטיבות לפעילות סוכנות הפליטים אונר"א, הצוות קיים כבר מספר ישיבות ובקרוב יסוכם המסמך.

    שר החוץ כ"ץ הדגיש: "הקמת אונר"א היא מקרה ייחודי בסוגיית הפליטים העולמית, שנועדה להנציח את סוגיית הפליטים הפלשתינים ואת הדרישה "לזכות השיבה" לישראל של הפליטים וצאצאיהם – המונים כעת כ 5.3 מיליון איש. על רקע עמדת הממשל האמריקאי ומדינות נוספות נוצרה הזדמנות לשינוי הסטורי ועל ישראל לגבש ולקדם תוכניות מתאימות, שישימו דגש על הנושא ההומניטרי ושיקום הפליטים במקום מושבם ושיאפשרו את ביטול המנדט של אונר"א".



    0 תגובות