דרמה בוועדת הכספים: סוכלו העברות תקציביות במיליארדים

    איתי גדסי 1 Comment on דרמה בוועדת הכספים: סוכלו העברות תקציביות במיליארדים

    דרמה בוועדת הכספים – על רקע אי תקצוב החינוך המיוחד – חברי הכנסת סיקלו העברות במיליארדים | גפני: "תדעו שיש הרבה דברים שמעוכבים במשרד החינוך, שאני מעכב אותם, ויש לכם אחריות להתנגדות להעברות היום"

    ח"כ משה גפני צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת דיון בוועדת הכספים, שעסק בהעברות תקציביות למשרדים שונים בתקציב 2019, סוכלו אישור העברות תקציביות בסכום כולל של מיליארדי שקלים, זאת על רקע מחאת חברי כנסת מסיעות שונות, לאי תקצוב ילדי החינוך המיוחד בחינוך המוכש"ר.

    ההעברות שהצביעו נגד העברתם כללות את התקציבים הבאים: תקציב מנהל הספורט עבור מימון התחייבויות ממשלת ישראל, לסל ספורט בישובים בצפון ובעוטף עזה, תקציב למימון בנייה, הרחבה ושיפוץ תחנות משטרה, תקציב להגדלת שטחי הכליאה בבתי הסוהר, תקציב עבור פעילות מאבטחי מוסדות החינוך בשנה"ל, תקציב לרכישת אמצעים ייעודים לרשות הכבאות ומשטרת ישראל, כחלק מפתיחת הקו לירושלים ותקציבים נוספים.

    בנוסף, נוכח ההתנגדות לא עלו להצבעה העברות תקציביות נוספות, הנוגעות למשרדים שונים, בהם אף העברה לצרכי היערכות משרד הפנים לבחירות הכלליות.

    ח"כ יעקב מרגי אמר: "אפשר לומר שהתקציבים עוסקים תחנות משטרה, ועניינים ביטחוניים, אבל מה לעשות שהמדינה יודעת לתפקד מצוין במצבי חירום, ואם לא נכניס את המדינה למצב חירום, סוגיית ילדי החינוך המיוחד במוכש"ר לא תיפתר. לכל הצבעה אתנגד ואבקש רביזיה".

    יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, שהצביע בעד ההעברות התקציביות: "על החינוך המיוחד אני נלחם בכל כוחי, אבל אין קשר לכך שנעצור את המדינה. זה לא יסייע לילדי החינוך המיוחד. עצרתי את תקציבי החינוך והאוצר, אם אנחנו לא מעבירים את מה שחיוני, זה משרת אותם ולא את המטרה. יש דברים שצריכים לתפקד ויש דברים שצריכים לעבור. אנחנו במגעים ויכול להיות שנגיע לפתרון. עצירת משרדים שמשרתים את הציבור לא משרתת את המטרה".

    לאור ההתנגדות הוזעק לדיון סמנכ"ל משרד החינוך, משה שגיא, שהציג יחד עם נציג אגף תקציבים באוצר כי אין פתרונות לשנה"ל 2019, לעניין החינוך המיוחד במוכש"ר. שגיא הציג שורה של צעדי רווחה למען תלמידים, שנעצרו בשל החלטת ועדת הכספים לעכב את תקציבי משרד החינוך.

    יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני החליט לעצור את הדיון, ולאפשר שהות למשרדי האוצר והחינוך להעמיד פתרון לסוגיה: "לכל דבר יש מחיר. תדעו שיש הרבה דברים שמעוכבים במשרד החינוך, שאני מעכב אותם, ויש לכם אחריות להתנגדות להעברות היום. אנחנו נושאים באחריות לדבר. עצרתי את הישיבה כי אין פתרון, אבל אנחנו לוקחים אחריות. אם תביאו פתרון, אני מתחייב לכנס את הוועדה בשבוע הבא ולהעביר את כלל ההעברות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בתקופה שניסן סלומיאנסקי מהבית היהודי היה יו"ר ועדת הכספים זאת הייתה הצבעה של קואליציה אופוזיציה וכל מה שדרשו באוצר עבר בתמיכת הקואליציה כשכל האופוזיציה הצביעה נגד, אבל עכשיו כשמשה גפני יו"ר ועדת הכספים זה אחרת, גם הקואליציה וגם האופוזציה מצביעים נגד מה ששילטון הפקידים רוצה ובדרך כלל מה ששילטון הפקידים רוצה זה לגזור גזירות על הציבור.