ליצמן: "דרשנו מנתניהו התחייבות לצירופנו לממשלה הבאה; אטרוק לגנץ את הטלפון"

    אסתי פלד 5 Comment on ליצמן: "דרשנו מנתניהו התחייבות לצירופנו לממשלה הבאה; אטרוק לגנץ את הטלפון"

    סגן שר הבריאות ויו"ר "יהדות התורה" בראיון נרחב עונה לכל השאלות: "אם גנץ יציע לי להצטרף לממשלה בראשותו אנתק לו את הטלפון" | האם יש הבדל בין לפיד לליברמן, מה באמת נחתם עם פייגלין ותואם אתו, וגם, האם אלי ישי ימונה לשר בממשלה הבאה?

    צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן שר הבריאות ויו"ר "יהדות התורה" יעקב ליצמן שוחח עם אבי בלום ויעקב ריבלין בתכנית "פלפוליטיקה" הערב (חמישי) וסיפר על הבחירות הקרובות, הרכבת הממשלה הצפויה, גנץ לפיד והמגעים עם תנועת "יחד" בראשות אלי ישי.

    "בניגוד ללפיד, לא החרמנו את גנץ. עד היום לא אמרנו שאנחנו נגד גנץ אלא את לפיד, על גנץ אמרנו "למה לא" בלי קשר להמלצה על נתניהו. עכשיו הוא אומר שהוא רוצה להקים ממשלה חילונית", תקף ליצמן את גנץ, "אנחנו לא צריכים תפקיד אצל גנץ. עד כה לא שללתי את צירופו לקואליציה, שוב, בלי לפיד. שנאת החרדים של גנץ זו מחלה מדבקת מלפיד".

    "ברור שיש במדינת ישראל אחוז מסוים ששונאים אותנו. עכשיו הם הולכים עם ליברמן, לפיד וגנץ רוצים להחזיר חלק אליהם חזרה".

    גנץ
    גנץ

    יונתן סינדל, פלאש 90

    על התמיכה בנתניהו בכל מחיר, אמר ליצמן: "אותנו לימדו וזה היסוד ביהדות – הכרת הטוב. הוא קיים, בגדול, את ההסכם הקואליציוני. הם אפילו לא חולמים לקיים, הם מדברים על תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים ודברים שבכלל לא בכיוון".

    ליצמן חשף כי ישנם הבנות בין "יהדות התורה" לנתניהו בנוגע להליכה משותפת לאחר הבחירות: "אנחנו דרשנו מנתניהו שלא ילך לשום קואליציה בלעדינו. אמרנו שכמו שאנחנו אומרים רק נתניהו, שהוא גם יעמוד על כך שלא תהיה ממשלה בלעדינו. הוא הבטיח שזה הדדי. לפני שנלך לנשיא נוודא את זה שוב לפרטי פרטים שוב מול נתניהו. אנחנו ביהדות התורה, גם ש"ס, אומרים משהו והולכים עם משהו עד הסוף. אמרנו שאנחנו עם נתניהו וזה מה שאנחנו עושים".

    ומה יקרה אם גנץ יתקשר לליצמן בניסיון לגייס אותו לקואליציה? "אם גנץ פונה אלינו להרכיב ממשלה עם לפיד, אנחנו טורקים לו את הטלפון. אני לא אשב עם לפיד. עם ליברמן לא אמרתי כי הוא משנה את דעתו כל רגע. יום עסל יום בסל. אי אפשר לדעת".

    על ההסכם עם פייגלין, סיפר ליצמן: "מה שידוע לי זה שלא הובטח לפייגלין שר בריאות. נתניהו דיבר אתי על הקנאביס הרפואי ותיאמנו נוסח מאושר".

    אלי ישי
    אלי ישי

    Yonatan Sindel/Flash90

    באשר למגעים שהבשילו בימים האחרונים לכדי חתימה, עם הרה"ג דוד חי הכהן וקבוצת רבנים גדולה בציבור הדתי לאומי, אמר: "מה שסיכמנו עם הרבנים הדתיים לאומיים שחתמו אתנו, זה שאנחנו נהיה שליחים שלהם כמו שאנחנו של הקהל שלנו".

    בסיום הראיון חשף ליצמן, כי קיימים מגעים עם אלי ישי: "אני רוצה שהם יהיו בפנים. אני והרב גפני נפגשנו עם אלי ישי לפני מספר שבועות וסיכמנו שנבקש מראש הממשלה שימנה אותו לשר בממשלה הבאה", אמר ליצמן. עם זאת, סייג את דבריו ואמר: "תפקיד השר לא יהיה על חשבוננו".

    בהמשך הראיון סיפר ליצמן כי מדובר במגעים בשלבים מתקדמים: "שוחחתי עם ראש הממשלה בנושא ואני לא רוצה להיכנס לפרטים אבל ברור שזה ימשך. אני וגפני קבענו יחד להיכנס לראש הממשלה כדי שיבטיח את זה. נדרוש את זה. ראש הממשלה יכול למנות כמה שרים שהוא רוצה", אמר.

    האזינו לראיון המלא:



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      גדעון סהר נשמע כ"כל ענות חלושה" קשה להאמין לכל מילה שאתה אומר כאחד שאוחז בכל כוחו ב"קש"

    2. 3

      נראה לי שהטיפשות של גנץ נובעת מהעובדה שיש לו פלסטלינה בראש ולא מוח. למה איש טיפש כזה, וידידו המוקיון רוצים להיות ראשי ממשלה… כבוד? בשביל לקבל כבוד צריך טיפה תבונה. מה שיש להם יש רק תאווה – בנוסף – חייב להיות פסל של לפיד במוזיאון השעווה של מדאם טיסו. פסל שעווה אבל ריק מבפנים.