- רדיו קול חי - -

משטרה ללא חוק: הקלטות הסתר והשימוש בבן של אלוביץ' בתיק 4,000

סערה: העיתונאי הבכיר בישראל עמית סגל חשף את שיטות החקירה הלא חוקיות שהפעילה המשטרה כנגד יו"ר דרקטוריון 'בזק' שאול אלוביץ' החשוד בתיק 4,000 למתן שוחד לראש הממשלה. על פי הפרסום, במתקן המעצר שבו שהה אלוביץ' קיים חדר היוועצות עם עורכי הדין שהמשטרה לא מאזינה לו. בחדר המדובר התקינה המשטרה מכשירי הקלטה.

בנוסף עברה המשטרה כל גבול חוקי, החוקרת שחקרה את אביו, הפעילה לחץ פסול על בנו שישמש כמעין סוכן משטרתי. שיעשה מעשה לא חוקי וישכנע את אביו להחליף עו"ד ז'ק חן שמייצג את ראש הממשלה בתיק 1,000 ו-2,000. בגלל שהחוקרת חשבה כי העו"ד הנוכחי לא ייתן לאלוביץ' להפוך עד מדינה אך עם עו"ד אחר זה יהיה אפשרי.

. [1]

חושף הפרשייה עמית סגל | פלאש 90

מדובר בהפרת החוק ברגל גסה וחמורה. עו"ד אבי חימי נשיא לשכת עורכי הדין בישראל, קרא ליועמ"ש אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה ולבדוק את כל ההליך להחתמת שאול אלוביץ' לעד מדינה ואם לא נעשו מעשים פסולים ובלתי חוקיים בתיק.

שר המשפטים אמיר אוחנה כתב: "מה שראיתם הוא שימוש בבנו הצעיר של אלוביץ', שהיה עצור אף הוא לראשונה בחייו, תחת אותם קשיים שתיארתי, להפעיל לחץ על אביו כדי שיחליף עורך דין שנראה היה שאינו נוח לרשויות האכיפה, תוך האזנה לשיחה בין האב העצור לבנו והקלטתה בחדר ההיוועצות עם עורכי הדין".

עוד הוסיף, "הפעולה הזו כמובן, לא הניבה פירות: שאול אלוביץ', שודאי לא מעלה על דעתו את האפשרות שהוא מוקלט במקום הבטוח הזה, משיב לבנו: "אני יכול להיוועץ בעוד מאה עורכי דין וזה לא ישתנה. הם ניסו לעשות אותי עד מדינה. הם הרגו אותי. אני צריך לשקר כדי להיות עד מדינה כי אין לי על מה להעיד".

. [2]

לדבריו, "החשיפה של עמית סגל אתמול צריכה להעלות שאלות קשות מאוד גם אצל ראשי מערכת אכיפת החוק, אבל גם אצל אזרחי ישראל. מה שראיתם הוא לא רק רמיסה גסה של שאריות ההליך ההוגן שניתן היה לצפות לו – ועוד מרשויות החוק, אלה שאמונות עליו. מה שראיתם הוא חקירה שלא אחר האמת היא חותרת – אלא אחר ראשו של נתניהו".

עוד כתב אוחנה: "החליפו את השם "נתניהו" בכל שם אחר ובפרט בשמותיהם של ראשי ממשלה לשעבר שהיו חשודים כאן בעבירות חמורות מאוד – ושאלו את עצמכם האם האופן בו התנהלו החקירות, והאם ההחלטות שהתקבלו היו דומות. אם לא, תוסיף להדהד כאן עוד שנים רבות השאלה: מדוע?

לסיום, הם מנסים להשתיק אותי: איך שר משפטים יכול לומר דברים כאלה על מערכות אכיפת החוק? ואני שואל: איך שר משפטים יכול להחריש?".