כיצד תדעו שילדיכם מקבל בגן את התזונה הראויה לו?

    עפר גדנקן No Comments on כיצד תדעו שילדיכם מקבל בגן את התזונה הראויה לו?

    רננה מזרחי, דיאטנית קלינית ומנהלת מדעית מטרנה:

    13:06
    16.04.24
    עפר גדנקן No Comments on ההמלצות של אלקטרה לתחזוק נכון של המזגן לקראת הקיץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל שנת הלימודים החדשה, מטרנה מציגה מספר טיפים לבדיקת התפריט בגן הילדים:

    אין ספק שתזונת ילדינו חשובה לגדילה, לבריאות ולהתפתחות התקינה שלהם, ולכן, אין זה פלא שהנושא קרוב ללב ההורים. מאחר והילדים מבלים שעות רבות ביום במסגרות החינוכיות, ובעיקר הקטנטנים שאף אוכלים שם מספר ארוחות, חשוב שנדע ונכיר מה הם אוכלים.

    היום העניין קל יותר מבעבר: יש הרבה יותר מודעות בקרב צוותי החינוך, דיאטניות שמייעצות למסגרות החינוכיות והנחיות של משרד הבריאות שמטרתן קידום תזונה נאותה, רכישת דפוסי אכילה בריאים ומניעת מחלות כרוניות. ההנחיות מדגישות את החשיבות של תפריט בריא, מאוזן ומגוון, ללא תוספת סוכר, אבקות מרק, מזון מעובד או מטוגן, הקפדה על שתיית מים ולא שתייה ממותקת, ודגנים מלאים. בנוסף, אחת ההמלצות היא שעובדי ההוראה יאכלו יחד עם הילדים וכך ישמשו כמודל ודוגמא אישית לדפוסי אכילה בריאים, וגם ילוו את הילדים באופן צמוד בזמן האוכל.

    ארוחת הבוקר

    בדקו את מגוון הממרחים המוצעים לבחירת הילדים, האם יש מגוון רחב המאפשר לכל ילד לבחור את מה שהוא אוהב וגם לגוון בכל יום. כדאי מאד שהמגוון יכלול ממרחים כמו: סלט טונה, חביתה, אבוקדו, חומוס, טחינה.

    ע"פ ההנחיות ארוחת הבוקר צריכה לכלול, בנוסף לכריך עם ממרח, גם מוצר חלב על מנת לספק לילדים סידן, החשוב לגדילה תקינה ולחיזוק העצמות. לפיכך, ודאו שיש גם גבינה לבנה או קוטג' 5%, יוגורט, חלב וכו'.

    מומלץ לוודא שיש בנוסף היצע של ירקות חתוכים או סלט, וכן שמגוונים בין ירקות שונים ולא מגישים כל יום את אותו הירק.

    ארוחת הצהריים

    התפריט שנחשב היום על פי גורמי בריאות כטוב ביותר, מבוסס על הדיאטה הים תיכונית העשירה בירקות, פירות, דגנים וקטניות, מיעוט של בשר בקר ויותר עוף ודגים.

    אחד העקרונות החשובים הוא גיוון במזונות, כך שבכל יום ניתן להציע מנה עיקרית אחרת, ומגוון אחר של ירקות ותוספות.

    אחד המנהגים הנפוצים בגנים הוא הגשת ארוחת מנחה המבוססת על כריך כלשהו. כדאי שהממרח המוצע לא יהיה ממרח שוקולד כברירת המחדל, אלא יכללו גם אופציות בריאות יותר כמו טחינה, חומוס, ממרח תמרים או חלבה. בנוסף לכריך יש להגיש גם פרי, ולגוון בין לפחות 3 סוגי פירות שונים במהלך השבוע.

    בברכת שנת לימודים מוצלחת!



    0 תגובות