התגובות להצהרה: "בימין מברכים, בשמאל ציניים והערבים מגנים"

    איתי גדסי 1 Comment on התגובות להצהרה: "בימין מברכים, בשמאל ציניים והערבים מגנים"

    בימינה עקצו את ראש הממשלה לאחר הצהרתו וטענו כי הוא מזמין בכך את גנץ לממשלה, "תחיל את הריבונות על כל השטח במלואו". בכחול לבן טענו לתרגיל פוליטי ציני ערב הבחירות. החרדים מברכים על ההחלטה. במפלגות השמאל זעמו לקראו להצהרתו תוכנית "האפהרטייד" | כל התגובות

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הצהרתו המדינית הדרמטית של ראש הממשלה על סיפוח בקעת הירדן וצפון ים-המלח לאחר הקמת הממשלה הבאה אם יבחר שוב. המערכת הפוליטית סוערת מאוד מכל צידי המפה הפוליטית.

    בכחול לבן הגיבו בציניות לתוכניתו המדינית: "תושבי בקעת הירדן אינם ניצבים בסרט תעמולה של נתניהו. כחול לבן הצהירה כי בקעת הירדן היא חלק ממדינת ישראל לעד. נתניהו הוא זה שרקם תכנית לוויתור על בקעת הירדן ב2014. אנו שמחים שנתניהו התעשת ואימץ את תכנית כחול לבן להכרה בבקעת הירדן. היחסים של מדינת ישראל וארה"ב מבוססים על אינטרסים וערכים משותפים והם חזקים מכל ראש ממשלה. הספינים של נתניהו על אזרחי ישראל יסתיימו ב17.9".

    תגובת ימינה להצהרה: "נתניהו הסביר הערב מדוע חייבים להצביע ימינה ולא לליכוד. בגלל תכנית ביבי-טראמפ שמאפשרת החלת ריבונות אך ורק על היישובים היהודים בלבד ביו״ש תוך הפקרת המרחבים שסביבם. כך מזמין נתניהו את גנץ לממשלה. רק ימינה גדולה וחזקה תוודא ששטחי C לא יופקרו.

    מהמחנה הדמוקרטי נמסר בתגובה: "כל מהלך חד צדדי של סיפוח פוגע בביטחון המדינה ומונע את חידוש המומ להסדר. מוזר שחשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים נזכר במהלך כל כך דרמטי פחות משבוע לפני הבחירות. נתניהו שוב מספסר בדברים רציניים על מזבח הישרדות אישי. כמו כל הבטחה ריקה של נתניהו היא נאמרת תחת אזהרה."

    "וביחס לבקעת הירדן – אנו קוראים לנתניהו עוד הערב להעביר החלטת ממשלה כפי שהוחלה הריבונות על ירושלים. אין צורך בחקיקה. אנו נתייצב מיידית להצביע בעד. אחרת ידע כל עם ישראל כי מדובר בספין פוליטי זול שנועד לקושש קולות ותו לא".

    ח"כ היבא יזבק הגיבה: ‏"נתניהו מנסה לנצח את הבחירות על גבם של 65,000 פלסטינים, שעד כה סבלו מכיבוש ואם תסופח בקעת הירדן יסבלו תחת משטר אפרטהייד. מישהו צריך להזכיר לנתניהו שסיפוח שטח כבוש מנוגד למשפט הבינלאומי. מדובר בעוול בלתי הפיך וכל קול שפוי במדינה ובעולם חייב להתנגד לו".

    בתנועת רגבים בירכו על ההצהרה: "אחרי למעלה מיובל שנים מאז חזרת עם ישראל ליהודה ושומרון, אנו מברכים את ראש הממשלה נתניהו שקבע היום אבן דרך היסטורית להחלת הריבונות של מדינת ישראל ועם ישראל בנחלת אבותיו".

    "הצהרת ראש הממשלה כי מיד לאחר הבחירות בכוונתו להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ועל כל הישובים ביהודה ושומרון, היא כתיבת פרק מפואר בהיסטוריה של העם היהודי, שעשה את צעדיו הראשונים בכניסתו לארץ המובטחת בבקעת הירדן, וכך אנו מצפים כי החלת הריבונות בבקעה תהיה הצעד הראשון בהחלת ריבונות ישראלית רחבה ומקיפה על מרחבי יהודה ושומרון".

    בתנועת רגבים מדגישים כי "הצעד הראשון בהחלת הריבונות הוא באכיפת החוק וקביעת עובדות בשטח. ראש הממשלה נתניהו, הצהרותיך ייבחנו במעשים, ובידך הדבר. אנו מצפים כי כבר בימים הקרובים מדינת ישראל תבלום את ההשתלטות של הרשות הפלסטינית בבקעת הירדן כדי להביא להחלת ריבונות אמיתית של מדינת ישראל".

    ח״כ ד״ר יוסף ג’בארין בתגובה להצהרת נתניהו אמר: "הלילה ניתן כבר למסור לנתניהו העתק כתב האישום על פשעי מלחמה, אפרטהייד, והפרה מסוכנת של המשפט הבינלאומי. כתב אישום שיצטרף ל׳כתב החשדות׳ נגדו על שוחד והפרת אמונים בישראל. נתניהו לא יחמוק מהמשפט הישראלי ולא ממשפט העמים".

    מתנועת הריבונות נמסר: "זהו מהלך שמניח את הגולל על רעיון העוועים של הקמת מדינה ערבית נוספת בלב הארץ ומוכיח כי נתניהו מודע לכובד המשא ההיסטורי המונח על כתפיו ואת יכולותיו לזהות שעת כושר היסטורית-מדינית. כך היה בהעלאת השגרירות לירושלים, כך בגולן וכך כעת בבקעת הירדן".

    לזאת מוסיפה תנועת הריבונות ומדגישה כי ריבונות בבקעת הירדן חייבת להיות צעד נוסף ומשמעותי לקראת המהלך השלם של החלת ריבונות ישראל על יהודה ושומרון ולא חלק מעסקה הכוללת ויתורים ונסיגות בחברלי ארץ אחרים. תנועת הריבונות מברכת גם על "החזרתו למערכת הבחירות של השיח הערכי אידאולוגי וחובת הנאמנות המלאה לארץ ישראל".

    ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין בתגובה להודעת נתניהו: "אני מברך על הודעת ראש הממשלה נתניהו, זהו ציון דרך חשוב, ואני מקווה שההודעה תיושם בהקדם. המפלגות החרדיות נאבקות זמן רב למען הסרת החסמים להתפתחות ביתר עילית. ההצבעה עבורן היא הערובה להמשך הדאגה לשלושת השלימויות, שלמות התורה, העם והארץ, הנשמר באמצעות שגרירים נאמנים אלו".



    1 תגובות

    מיין תגובות