ומהו הנושא אותו מעמידה 'יהדות התורה' בראש סדר העדיפויות? כנסו

    דוד קליגר No Comments on ומהו הנושא אותו מעמידה 'יהדות התורה' בראש סדר העדיפויות? כנסו

    במכירה מסובסדת מיוחדת שנערכה מטעם עמותת 'צליאק בקהילה' קפצו לביקור ח"כ אורי מקלב וח"כ יעקב אשר שהבטיחו לקדם את נושא הצליאק בכל הכוח בכנסת הבאה

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע יציינו בעולם את יום הצליאק הבינלאומי, מחלת אלף הפנים – כך מכונה מחלת הצליאק, כוללת אין סוף תסמינים משתנים ומבלבלים שנראים כמו מחלות מגוונות: בעיות קשב וריכוז, בעיות גדילה, בעיות אלרגיה מוזרות כמו עיניים נפוחות ודלוקות, בעיות ספיגת ויטמינים בהם נרשם ברזל נמוך בצורה חמורה בלי שום סיבה מוצדקת, וכמובן בעיות עיכול קשות – במקרים חמורים זה גם יכול להגיע לגידולים במעיים.

    צליאק היא מחלה בה הגוף אינו סובל גלוטן, כשבשונה מאלרגיה לחיטה, בצליאק המעיים נפגעות כפשוטו, מאידך מי שמקפיד ונמנע לחלוטין מלאכול גלוטן הוא אדם בריא לחלוטין.

    עמותת "צליאק בקהילה" הוקמה על ידי הרב בנדיקט מבני ברק, ונכון להיום רשומים בה כעשרת אלפים איש, העמותה פעילה מאד ועושה מאמצים בכל התחומים שקשורים בנושא. החל מחלוקת מזון ללא גלוטן חינם לצורכים אותו ועד קישורים והפניות למומחים מתאימים.

    בתחילת פעילות העמותה, היה הרב בנדיקט פונה לאחר חג הפסח לחברות ובתי חרושת ומבקש מהם את עודפי העוגיות, שקדי המרק, האטריות הפסחיות וכל המוצרים המיוחדים שייצרו ללא גלוטן עבור פסח, הוא נענה בדרך כלל בשמחה וקיבל כמויות מזון ענק ללא גלוטן שעבור משפחות רבות הן הצלה כלכלית בגלל המחיר היקר שלהן בשוק, וכך ברכבו הפרטי שינע את הסחורה לרחבי הארץ, לריכוזים החרדיים, כשבכל מקום אליו הגיע, אזלה הסחורה במהירות רבה.

    הרב בנדיקט נדהם מהביקוש העצום והרחיב את פעילותו על ידי הקמת עמותה מסודרת המכונה "צליאק בקהילה". לאחרונה הרחיבה העמותה את פעילותה ומארגנת גם כנסים לילדים הסובלים מהצליאק, דבר חשוב במיוחד לילדים שאירוע חברתי הוא צומת של התמודדות עבורם. באירועים האלו הם שווים בין כולם והם יכולים לאכול כל מה שנמצא באולם בלי לחקור ממה הוא עשוי, זהו אושר של שחרור השמור לילדי צליאק בלבד.

    כאמור, בדרך כלל התחליפים האפשריים בכשרות מהודרת יקרים ובלתי אפשרי למשפחה ממוצעת לרכוש אותם באופן קבוע, משכך הבשורה שהביאה השבוע עמותת 'צליאק בקהילה' שיפרה את מצב החולים לבלתי הכר.

    בסדרת מכירות מוזלות שנערכו בערים החרדיות פוזרו בשלושה ימים ברחבי הארץ קרוב מעל 10 טון קמח, עשרות משטחים של לחמניות, אטריות נודלס ועוד שלל מוצרים או יותר נכון לומר 'הפתעות שחולקו בחינם ובנוסף סידרת מכירות ענק בפחות משליש מהמחיר בחנויות.

    אחד החידושים המרעננים במכירות הפעם היו אלו אטריות מיוחדות שיובאו באופן אישי מאיטליה ובהכשר הבד"ץ, ולמותר יהיה לציין כי הם גם כמו מוצרים אחרים פשוט נחטפו מהמדפים.

    יו"ר שדולת הצליאק בכנסת, חה"כ הרב יעקב אשר, שסייר ביום שני בערב באירועי המכירות ועמד מקרוב אחר מחירי המוצרים אמר: "יהדות התורה הציבה את הדאגה לחולי הצליאק על סדר היום, ולמרות הפעולות שנעשו להקל על החולים ולהוזיל את סל המזון ללא גלוטן, עדיין הדרך ארוכה לפתרון המצוקה ואנחנו נפעל בכל הכלים שיהיו לנו בכנסת הבאה להרחיב את מגוון המוצרים ללא גלוטן ולהוזיל אותם בסבסוד ממשלתי נוסף לרווחת אוכלוסיית החולים ובני משפחותיהם", בסיום דבריו שיבח את פעילי העמותה.

    ח"כ אורי מקלב הגיע אף הוא לביקור במכירה בירושלים והתרשם עמוקות מהמפעל הכביר שמסייע לחולי הצליאק והבטיח לעמוד תמיד לעזרה בכל מה שניתן.

    השבוע גם הוקם קו תוכן חדש ומיוחד בו ניתן יהיה להתעדכן על המכירות והחלוקות ובשלוחות השונות יהיה ניתן לקבל בין השאר מתכונים, ייעוץ והכוונה, מידע על מבצעים בחנויות השונות ודברים מעניינים נוספים, כדי להצטרף לקו עליכם להיות רשומים בעמותה.

    חשוב לציין כי עמותת 'צליאק בקהילה' מפעילה 19 תחנות ברחבי הארץ לסיוע לחולי צליאק, בין השאר בצפת, חיפה, אלעד, בית שמש, ערד, קרית גת, נתיבות, אשדוד ומספר סניפים בירושלים.

    צליאק בקהילה (1)

    צליאק בקהילה (2)

    צליאק בקהילה (3)

    צליאק בקהילה (4)

    צליאק בקהילה (5)

    צליאק בקהילה (6)

    צליאק בקהילה (7)

    צליאק בקהילה (8)

    צליאק בקהילה (9)

    צליאק בקהילה (10)

    צליאק בקהילה (11)



    0 תגובות