דיכטר: "הפתרון לעזה הוא מודל חומת מגן, ישראל מתכוננת לכך"

    אסתי פלד No Comments on דיכטר: "הפתרון לעזה הוא מודל חומת מגן, ישראל מתכוננת לכך"

    יו"ר וועדת חוץ וביטחון אבי דיכטר בריאיון ל'מהדורה המרכזית' מתייחס לפתרון הביטחוני מול עזה, "מבצע חומת מגן שעשינו ביו"ש, חיסל לאחר 3 שנים את הטרור כמעט לגמרי. חשבנו שמצרים תרסן את חמאס, אבל כנראה שרק פתרון צבאי יביא לשקט" | על ההתמהמהות ביציאה למבצע: "צריכים להיות מוכנים היטב מבחינת מיגון ומבחינה מדינית שלא נפסיק באמצע" | האזינו

    אבי דיכטר צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש השב"כ לשעבר ויו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ אבי דיכטר התראיין היום (חמישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן התייחס למתיחות הביטחונית מול חמאס והמתקפות על תושבי הדרום: "חמאס זה לא מדינה, הארגונים בעזה לא קטנים ועם יכולות לא מבוטלות. אבל לא כמו של מדינה. חלק מאהדה ציבורית שארגון טרור מקבל זה מביצוע פיגועים. בעזה ישראל תצטרך להשמיד את תשתיות הטרור של חמאס וזה לא עניין של יומיים או שבועיים אלה הרבה יותר".

    דיכטר מציין כי ישראל מכינה את עצמה היטב לפני היציאה למבצע, "צריך להיות מוגן היטב ומרושת טוב מבחינה מדינית כדי שלא נצטרך לעצור באמצע מהלך. מי שמקשיב לראש הממשלה ער לעובדה שהוא כן עם הזמן פונה לכיוון הזה. זה לא היה לפני שנה ויותר".

    דיכטר קובל על ההגדרה שתושבי הדרום שבויים בידי חמאס, "אנחנו לא בני ערובה בידי החמאס. יש להם כן יכולת לייצר התשה מול תושבי הדרום אבל לא בני ערובה".

    הפתרון בעזה – חומת מגן, "אני הייתי לוקח את מבצע חומת מגן כמשל, לאחר 450 הרוגים בפיגועי טרור יצאנו למבצע ארוך וכעבור שלוש שנים הפיגועים פסקו כמעט לחלוטין. חשבנו שיש דרך לחסל את הטרור מעזה בדרך מדינית אבל לא עזר במיוחד. לכן צריך לצאת למבצע כשאנחנו מוכנים ושלא נצא למבצע וייפתחו עוד חזיתות אחרות".



    0 תגובות