תנועת רגבים: "ההבטחה הראשונה של גנץ – הפקרת הנגב והגליל"

    איתי גדסי 3 Comment on תנועת רגבים: "ההבטחה הראשונה של גנץ – הפקרת הנגב והגליל"

    הרשימה הערבית המשותפת תמליץ על גנץ לנשיא בתמורה להתחייבות לביטול "חוק קמיניץ". בתנועת רגבים מזהירים מפני ההשלכות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מפלגת כחול לבן התחייבה לרשימה הערבית המשותפת כי תבטל את "חוק קמיניץ" – בתמורה להמלצת המפלגה הערבית על בני גנץ לנשיא המדינה, כמועמד הנבחר להקמת הממשלה. כך פורסם הערב (שבת) בחדשות 13.

    חוק קמיניץ הוא הכינוי לתיקון חוק התכנון והבניה על ידי הכנסת בשנת 2017, שגובש בעקבות עבודת מטה מקיפה של צוות שבראשו עמד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (אזרחי), עו"ד ארז קמיניץ.

    תופעת הבנייה הבלתי חוקית על מקרקעי ציבור וקרקעות פרטיות מהווה מכת מדינה זה שנים ארוכות, ובכל שנה מוקמים בישראל אלפי מבנים באופן המנוגד לחוק התכנון והבנייה, בכל רחבי הארץ. התופעה פוגעת אנושות ביכולת התכנון והבנייה הסדורות וביכולת לקדם פתרונות למצוקת הדיור הקשה הקיימת במדינת ישראל.

    קמיניץ הציע שורה של תיקוני חקיקה אשר ישפרו באופן ניכר את יכולת ההתמודדות עם התופעה ויאפשרו אכיפה יעילה יותר של חוקי התכנון והבניה. כלל השינויים האלו הוכנסו לחוק התכנון והבניה תחת תיקון 116 לחוק, שעבר בתקופת כהונתה של הכנסת ה-20.

    השינויים מחמירים את הענישה על עבירות בנייה, מקנים סמכויות משמעותיות יותר לפקחים ונותנים כלי אכיפה יעילים יותר כמו מתן אפשרות להוצאת צווי הפסקת עבודה והריסה מנהליים החוסכים את ההליך הפלילי המורכב והארוך שהיה קיים עד היום, ומייעלים את יכולת הרשויות לפעול באופן מהיר מול עבריינות חדשה. כמו כן, הוכנסו תיקונים המחייבים קביעה מחודשת של סדר העדיפויות להריסה, מיפוי יעיל יותר של עבירות הבנייה ועוד.

    בתנועת רגבים מזהירים כי משמעות ביטול החוק בעקבות דרישת הרשימה הערבית המשותפת, הינה מתן אור ירוק להשתוללות של בניה בלתי חוקית במגזר הערבי.

    "חוק קמיניץ הינו אחד המהלכים החשובים ביותר שקידמה הכנסת היוצאת, ולאחר כניסתו לתוקף ירדה הבניה הבלתי חוקית בגליל ב50%", אומר מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים.

    "ביטול תיקון 116, שנמצא רק בתחילת היישום שלו, תנטרל באופן כמעט מוחלט את יכולתה של מדינת ישראל לאכוף באופן אמיתי את חוקי התכנון והבנייה", מוסיף דויטש. "ביטול התיקון ייתן רוח גבית לעברייני הבנייה, יעקר את יכולת הרשויות לפעול באופן יעיל נגד עבריינות כזו, תקשה על תכנון קדימה וניצול נכון של עתודות הקרקע של מדינת ישראל, וחמור מכל, תפגע באופן בלתי הפיך ביחסם של אזרחי ישראל לשלטון החוק".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      גנץ ולפיד יחריבו את המדינה בעד שלטון

    2. 2

      ההחלטה השנייה תהיה הפקרת כל ארץ ישראל כי המטרה של לפידגנצ לגרש את נתניהו מקדשת את האמצעים הם לא בוחלים בשום אמצעי כולל הפקרת מדינת ישראל

    3. 1

      בני גנץ יהרוס את המדינה בשביל ראשות ממשלה, אל תבכו אם דירת שני חדרים תעלה 3 מיליון כשגנץ יהיה ראש ממשלה.