ביבי או גנץ: נשיא המדינה יפגש עם נציגי המפלגות

    איתי גדסי No Comments on ביבי או גנץ: נשיא המדינה יפגש עם נציגי המפלגות

    נשיא המדינה רובי ריבלין יפגש היום (ראשון) ומחר עם נציגי הסיעות הנבחרות לכנסת ויקבל מהם המלצות למועמדם להרכבת הממשלה | הליכוד וכחול לבן ימליצו כבר הערב; יהדות התורה וימינה מחר

    ריבלין, נתניהו וגנץ צילום: עמוס גרשום, לע"מ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה רובי ריבלין יחל את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת, היום (ראשון) וזאת בתיאום עם יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר. לאחר קבלת תוצאות הבחירות הרשמיות מידי השופט מלצר ביום רביעי, כ"ה באלול, 25 בספטמבר, ישקול הנשיא את הצורך בהשלמת סבב ההתייעצויות באם יידרש לכך.

    על פי הנוהג, ייפגש הנשיא עם נציגי הסיעות, ישמע את המלצתן ולאחר גמר סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

    להלן לוחות הזמנים וסדר הגעת נציגי המפלגות, מן הגדולה לקטנה היום:
    17:00 סיעת כחול לבן
    17:45 סיעת הליכוד
    18:30 סיעת הרשימה המשותפת
    19:15 סיעת ש"ס
    20:00 סיעת ישראל ביתנו

    להלן לוחות הזמנים למחר:
    10:00 סיעת יהדות התורה
    10:45 סיעת ימינה
    11:30 סיעת העבודה-גשר
    12:15 סיעת המחנה הדמוקרטי

    בתום סבב ההתייעצויות, וברקע הבקשות אשר הופנו אליו על ידי המערכת הפוליטית, יזמן הנשיא אליו במידת הצורך, את המועמדים הרלוונטיים להרכבת ממשלה כפי שיעלו מהמלצות כלל הסיעות. כפי שהתבצע לראשונה בבחירות הקודמות, הנחה נשיא המדינה על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי, בכל פלטפורמות המדיה השונות וזאת מתוך רצון לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל.

    כזכור, ברשימה המשותפת שוקלים לראשונה להמליץ על מועמד להרכבת הממשלה. ההערכות הן כי הרשימה תמליץ על בני גנץ לעמוד בראשות הממשלה, המלצה שתותנה בהסכם בין גנץ לרשימה המשותפת, מהלך שזכה לקבלת גינויים רבים אישי מרכז וימין.

    מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי אמר מוקדם יותר בגל"צ כי "הנשיא מתכנן לעשות כל שביכולתו, במסגרת הסמכויות שהחוק מעניק לו, כדי שתקום בישראל ממשלה יציבה ותימנע הליכה לבחירות שלישיות", לדבריו, "הנשיא יציף אפשרויות שהציבור לא שמע עליהן במסגרת סבב הזמן שיקבל המועמד הנבחר".



    0 תגובות