ביקור בזק: מרן הראשל"צ הגר"י יוסף ביקר בצרפת

    קלמן טלר No Comments on ביקור בזק: מרן הראשל"צ הגר"י יוסף ביקר בצרפת

    לקראת ראש השנה יצא מרן הראשון לציון הגאון הגדול רבי יצחק יוסף לביקור בזק בערי צרפת

    מרן הגר"י יוסף והרבנים
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מרן הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף המריא למסע בזק בן 24 שעות בערי בצרפת, להשתתף בעצרת התעוררות והסליחות המרכזית המרכזית בעיר לרגל הימים הנוראים המתקרבים ובאים במעמד אלפים מתושבי העיר, במסגרת המסע השתתף הראשל"צ הגר"י יוסף לציון באזכרה שהתקיימה ביום השנה לפטירתו של הגאון רבי יוסף חיים סיטרוק זצ"ל רבה הראשי של צרפת וכן ביקר בתלמודי התורה, הישיבות והכוללים בעיר ואף השתתף בחנוכת מקווה חדש, בית מדרש וגני ילדים בעיר ליון.

    העצרת המרכזית לכבוד מסעו של הרב נערכה במרכז הכינוסים אינטרקונטיננטל בעיר ליון בהשתתפות אלפי בני הקהילות ובמעמד רבנים מכל רחבי צרפת שהגיעו במיוחד להקביל את פני מרן.

    בדברים שנשא מרן הגר"י יוסף את פעילותו הברוכה של הגר"י סיטרוק זצ"ל שיום פטירותו חל באותו היום וסיפר שביקר בצרפת עם מרן זצ"ל לפני עשרות שנים וכמעט ולא היו בה תלמודי תורה וישיבות, והיום ניתן לראות שצרפת היא צרפת של תורה ושגדלים בה תלמידי חכמים, ניתן לראות היום בישיבות החשובות בישראל תלמידים רבים ומצויינים שנולדו וגדלו בצרפת וגם פה בעיר ליון ברוך השם ניתן לראות שיש ישיבות גדולות מצוינות והכל אודות לפעילותן האדירה של הרב סיטרוק זצ״ל וממשיך דרכו הדיין הרב יחיא טובול הרב הראשי וראב״ד ליון שמוסרים את נפשם למען היהדות בעיר ובעזרתו של יו"ר הקונסטטואר המרכזי ד"ר יואל מרגי.

    בדברים שנשא הרב דיבר הרב על החשיבות של לימוד ההלכה והחשיבות בקביעת עתים לתורה ואף שיבח את נשות העיר שמאפשרות לבעליהם ללמוד ולהתחזק בסיום דבריו בירך מרן הראשון לציון את כל בני העיר ומשתתפי הכנס בשנה טובה.

    את תפילת שחרית ואמירת הסליחות התפלל מרן הראשל"צ הגר"י בבית הספר היהודי המרכזי "נחלת משה" יחד עם אלפי תלמידי בית הספר שהגיעו להקביל את פניו ולאחר מכן ביקר בבי"ס אורט ובבי"ס חב"ד בעיר והשתתף בחנוכת מקוה חדש שנבנה, לאחר מכן מסר הרב שיעור לאברכי כולל לרבנות ודיינות בעיר ובשעות הערב התקיים כנס נוסף לכלל תושבי העיר בבית הכנסת המרכזי בויל אורבן.

    את ביקורו חתם הראשון לציון בכנס מיוחד שנערך בבית כנסת העתיק בליון יחד עם רבנים ומנהיגי קהילות המשמשים בעיר שהפנו אל הרב שאלות המגיעות לפתחם בדבריו התייחס הרב לנעשה בארץ ואמר להם; בישראל אנחנו לאחר מערכת בחירות שהיה בה הרבה שנאה כנגד היהדות ולומדי התורה ובחסדי השם המפלגות הדתיות חיזקו את כוחם ועכשיו זהו ערב ראש השנה, ראש השנה זהו הזמן לאחדות. אחדות בארץ ישראל בין האזרחים ומנהיגי הציבור וגם אחדות בין יהודי העולם זהו סוד הנצח של העם היהודי כמו שאנחנו נמצאים כאן היום בבית הכנסת העתיק הזה שנחנך לפני 150 שנה כך גם בעוד מאות שנים קול התורה והתפילה ימשיך להדד מפה.

    בסיום הביקור ליוו בני העיר את מרן הראשון לציון הגר"י יוסף יחד עם הרב הראשי לליון הדיין הגאון הגדול רבי יחיא טובול לתחנת הרכבת ונפרדו ממנו בהתרגשות רבה תוך שהם מודים לו על הביקור המיוחד ערב הימים הנוראים ביקור שהשאיר רושם רב על כלל תושבי העיר ושזכרו יזכר לעוד ימים רבים.



    0 תגובות