68 קולות בלבד: המנדט השמיני עבר לליכוד; "לשקול קיום בחירות חוזרות"

    איתי גדסי No Comments on 68 קולות בלבד: המנדט השמיני עבר לליכוד; "לשקול קיום בחירות חוזרות"

    דרמה: פינדרוס בחוץ, הליכוד יעלה ל 32 | ועדת הבחירות המרכזית: על פי התוצאות הסופיות של הבחירות "יהדות התורה" תרד במנדט. סיעת "הליכוד" תעלה ל-32. חבר הכנסת פינדרוס יאלץ לפנות את מקומו | מלצר למנדלבליט: שקול קיום בחירות חדשות בקלפיות מזויפות

    פינדרוס צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחירות תשע"ט. נדמה שסאגת ספירת הקולות גם בפעם הזו לא תסתיים מהר כל כך. אתמול הודיעה ועדת הבחירות המרכזית על שינוי במספר המנדטים של המפלגות הליכוד ויהדות התורה. על פי החלטת ועדת הבחירות המרכזית שנגזרה מהחלטה נוספת שקיבלה הוועדה בנוגע לקלפיות בירכא סביבם עלה חשד לזיוף, המנדט השמיני של יהדות התורה יגרע לטובת הליכוד. בגושים אין שינוי.

    על פי ההודעה תוצאות הבחירות כפי שפורסמו היו התוצאות הלא רשמיות והכמעט סופיות, אך כפי שהודגש בהודעה, הן היו כפופות לשינויים ולהתאמות. במהלך הימים האחרונים מאז יום הבחירות ערכה ועדת הבחירות המרכזית הליכי בדיקה ובקרה מעמיקים על תוצאות הבחירות לכנסת ה-22.

    בעקבות כך על פי תוצאות הבדיקה, חל שינוי בתמונת המנדטים, לפיו, לרשימת "הליכוד" נוסף מנדט אחד. מנדט זה ירד מרשימת "יהדות התורה". לפיכך, סיעת "הליכוד" עלתה ל- 32 מנדטים, ו"יהדות התורה" ירדה ל- 7 מנדטים.

    ועדת הבחירות מפרטת את פרטי הליך הבדיקה למען השקיפות: הליכי הבדיקה בוצעו בהיבטים ובאופנים שונים, לרבות בדיקות באמצעות מערכת לזיהוי אנומליות וסבירות בתוצאות. בדיקה השוואתית לצורכי בקרת הקלדת תוצאות הספירה – הן בוועדות הקלפי הרגילות, והן בוועדות הספירה של המעטפות הכפולות בכנסת. בדיקות טוהר הבחירות על מדגם של קלפיות מכל רחבי הארץ, קלפיות שהגיעו בעקבות פניות הציבור, קלפיות שהגיעו בעקבות פניות שהגיעו מטעם רשימות המועמדים, ובדיקת קלפיות לאור אירועים שאירעו במהלך יום הבחירות.

    להלן סוגי השינויים והתיקונים שהוזנו למערכת בעקבות בדיקת טוהר הבחירות:
    1 .תיקוני הסטות, אנומליות וכד'.
    2 .אותרו 6 קלפיות בהן נמצאו ראיות מנהליות ממשיות למעשי זיוף לכאורה: 3 קלפיות בירכא, אחת בסח'נין, אחת בשפרעם ואחת בעראבה. בהתאם להחלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר, התוצאות בקלפיות אלו לא יובאו במניין תוצאות הבחירות הסופיות. מאידך, קלפיות אחרות הוכשרו.

    נוכח הפגמים שאותרו והתוצאות, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט מלצר ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לשקול את האפשרות לפנות לבית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים בירושלים ולבקש עריכת בחירות חוזרות בקלפיות שבהן נתגלו ליקויים או זיופים לכאורה.



    0 תגובות