רח"ט מחקר: "יתכן וישראל תותקף בטילי שיוט מעיראק"

    שלמה ריזל No Comments on רח"ט מחקר: "יתכן וישראל תותקף בטילי שיוט מעיראק"

    לקראת מלחמה: רח"ט מחקר בחיל המודיעין דרור שלום מתריע כי ישראל נמצאת על סף מלחמה מול איראן: "ישנה אופציה סבירה שישראל תותקף בטילי שיוט מעיראק כפי שהיה בסעודיה" | על חיזבאללה: "ניתן לסכל את פרויקט הדיוק אבל זה יכול להסתיים במספר ימי לחימה" | על עזה: "חמאס רוצה הסדרה ארוכת טווח ועימות עתידי"

    טיל שיוט וכטבמי"ם מתוצרת איראן
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האיום האיראני מעבר לפינה: באגף המודיעין בצה"ל מעריכים כי איראן עלולה לשגר טילים לעבר ישראל, כפי שעשתה בשבוע שעבר עם פגיעת טילי השיוט בשדות הנפט בסעודיה. "אני רואה את זה כאופציה סבירה מאוד", אומר ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תא"ל דרור שלום.

     

    בראיון בלעדי לעיתונאי יואב לימור שיתפרסם ב"ישראל היום"  אומר שלום, כי הנחת העבודה היא שמפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, יפקוד על ירי כזה, שעשוי להתבצע גם משטח עיראק: "בסוף, כשהוא חוטף באף, הוא רוצה להחזיר, והוא חטף בתקופה האחרונה. לכן, הנחת העבודה שלי היא שזה רק עניין של זמן עד שהוא ינסה".

    מה הוא יירה? "זה יכול להיות טילי קרקע־קרקע, טילי שיוט או כטב"מים ארוכי טווח. יש לו כטב"מים של 1,000־1,200 קילומטרים שהוא כבר עשה בהם שימוש במפרץ".

    שלום מביע דאגה רבה מההתקדמות בפרויקט הגרעין האיראני, ואומר כי הדבר חייב את אגף המודיעין להסיט מחדש משאבים לנושא. "אני בהחלט הרבה פחות רגוע היום. נכנסנו לתחום האפור שבו הם מתקדמים בלי לשעוט, מה שמחייב אותנו להיות הרבה יותר רגישים. האם נדע? האיראנים הם אויב מאוד מתוחכם, ואני בהחלט מוטרד".

    מציאות מורכבת: בראיון אומר ראש חטיבת המחקר כי הסיכוי להסלמה גדול כיום משמעותית מבעבר. "אני מתאר בתקופה האחרונה חשרת עבים, תמונה הרבה יותר קודרת", הוא מסביר. "בשנה וחצי האחרונות העליתי את הטון, את הווליום של פוטנציאל הנפיצות. אנחנו במציאות הרבה יותר מורכבת, שרק מחמירה. אנחנו מתחילים ללחוך את רף המלחמה".

    שלום אומר כי הנפיצות הזאת קיימת בכל הגזרות, אבל בעיקר מול איראן. "אנחנו נמצאים מול איראן בסיבוב מסוכן, וצריכים להחזיק טוב־טוב בהגאים". בינתיים, הוא סבור, יש לישראל מרחב תמרון, "רק שצריך לקחת אותו בזהירות רבה ולהיות ערניים. רמת הנפיצות גברה, הפוטנציאל להידרדרות גבר".

    רח"ט מחקר מעריך כי אם תדבק ישראל בנחישותה בכל הקשור לפרויקט הדיוק לטילים של חיזבאללה, ניתן יהיה לגרום לארגון לוותר עליו, אך הדבר עלול לגרור עימותים שיגלשו לימי קרב מול הארגון. הוא קובע כי מדובר ב"איום אסטרטגי חמור", אך מבהיר כי לחיזבאללה אין כיום ייצור חרושתי של טילים מדויקים על אדמת לבנון.

    ברצועת עזה מגדיר שלום את המצב כ"חבית חומר נפץ". הוא אומר כי חמאס מחפש הסדרה ארוכת־טווח ועימות עתידי, שבו תפעל ישראל באופן נרחב, עלול להסתיים בהתמוטטות חמאס ובמצב של כאוס מוחלט ברצועה "דוגמת סומליה".

     



    0 תגובות