- רדיו קול חי - -

היועמ"ש מנדלבליט: "שימוע בשידור חי אינו מכבד את ההליך המשפטי"

דרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים את השימוע הדרמטי בעניינו בשידור חי לעיני כל עם ישראל נדחה על הסף בידי היועמ"ש אביחי מנדלבליט. במכתב תשובה לעורכי דינו של ראש הממשלה כתב מנדלבליט: "מדובר בבקשה חסרת תקדים ונעדרת כל ביסוס משפטי. וכמעט היינו אומרים שאינה מכבדת את ההליך המשפטי. ומפחיתה מהרצינות מהחשיבות הרבה שהיועמ"ש מייחס לה".

במכתב מוסיף מנדלבליט כי מוטב שהבקשה החריגה לא הייתה באה לעולם. ומראש מאשים מנדלבליט ידעתם שאנחנו נדחה את הבקשה. בהמשך מוסיף מנדלבליט כי הוא מתייחס כלל לרעשי הרגע וללחצי התקשורת בתיקים, כל מה שחשוב הוא חקר האמת בלבד ולשמוע את הטיעונים בנפש חפצה.

בסביבת ראש הממשלה כי הליך שיכול להוביל להדחתו של ראש הממשלה, לאחר שנעשו בו מחדלים כ"כ חמורים בגיוס עדי מדינה וראיות ברורות מקצינים ומשפטנים שאמרו שהם מחפשים את ראשו של נתניהו. הציבור יוכל להאמין בהליך הוגן שיהיה פתוח לכל ולא יושתק ורק מה שירצו ידליפו לתקשורת. העיתונאי אי ציפורי חשף כי רבים מההדלפות הגיעו מלשכתו של היועמ"ש.

מדובר בדרישה חסרת תקדים, בה ראש ממשלה האדם הבכיר במדינה, מבקש לפתוח את תיקיו המשפטיים לעין כל. עד היום התרגלנו שאישים בכירים מנסים בכל כוחם להסתיר את חומרי החקירה וכאן בדיוק להיפך.