הבית היהודי: נקים מועצה ציבורית שתייצג את כלל הזרמים

    איתי גדסי No Comments on הבית היהודי: נקים מועצה ציבורית שתייצג את כלל הזרמים

    בבית היהודי מיהרו להפיק לקחים לאחר ההתרסקות הגדולה בשתי המערכות הבחירות האחרונות, על הכוונת, תכנית חומש לציונות הדתית – פתיחת השורות לקהלים חדשים והקמת מועצה ציבורית רחבה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הטלטלות שעברו המפלגות המייצגות את הציבור הציוני דתי בבחירות האחרונות, לא קרה שנים רבות. כל זרם קטן כגדול החליט להקים מפלגה או לתמוך במפלגות שאינן נמנות על הציונות הדתית ובתוך הבית בוקה ומבולקה. בנט ושקד פרשו וחזרו. הבית היהודי לא בטוח לגבי האיש שמוביל את המפלגה. עוצמה יהודית רצה לבד ואיבדה שני מנדטים לגוש. והאיחוד הלאומי עדיין ממשיכה להתנהל כמפלגה נפרדת למרות שהיא תאומה של הבית היהודי כמעט.

    בבית היהודי ערכו הפקת לקחים זריזה לאור התוצאות העגומות והכריזו על תוכנית חומש חדשה, יו"ר הבית היהודי ושר החינוך הרב רפי פרץ הקים צוות חשיבה שיבנה תכנית ארוכת טווח לבית היהודי בפרט ולציונות הדתית בפרט.

    במסגרת התכנית תיעשה בדיקת עומק והפקת לקחים ממערכות הבחירות האחרונות וכן חידוד ובירור שאלת הזהות הציונית דתית במרחב הפוליטי בישראל.

    מיד בתום הבחירות פנה יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ לסגן השר לשעבר הרב אלי בן דהן שסיים שנים ברוכות של פעילות פוליטית עניפה ולח"כית לשעבר עידית סילמן להוביל את התוכנית יחד עם מנכ"ל המפלגה ניר אורבך על מנת לגבש את התכנית.

    אחת הפעולות המרכזיות במהלך היא הקמת מועצה ציבורית רחבה שתייצג את מגוון הזרמים בציונות הדתית ותפעל באמצעות שולחנות עגולים בכלל סוגיות הליבה הערכיות של הציבור. המועצה תפעל באופן שוטף ותייצר ניירות עמדה שיחייבו את הסיעה לדון בהם ולקיים בפועל את מסקנותיהם.

    במכתב שנשלח לכלל הפעילים אומרים בבית היהודי כי "בסיום שנה בה הציונות הדתית מסכמת שתי מערכות בחירות מאתגרות ומורכבות ולאחר משבר פנימי ממנו יצאנו מחוזקים, כעת הבשילה השעה לקיים בדק בית וברור מעמיק בנוגע להמשך דרכה, למיקוד מטרותיה ולשינויים היסודיים שעל מפלגת הבית היהודי והציונות הדתית לעבור במטרה לקחת חלק משפיע במרחב הציבורי והפוליטי במדינת ישראל בשנים הבאות."

    עוד הם מציינים כי כבר כעת ניתן לפנות אליהם על מנת להעלות רעיונות לסוגיות הליבה וכן להמליץ על מועמדים ומועמדות לחברות במועצה הציבורית.

    בשלב השני אומרים, "נפנה לאיחוד כולל של הכוחות הפוליטיים בציונות הדתית על מנת לממש את רצון הציבור ולמקסם את היכולת האלקטורלית של הציבור על שלל גווניו".

    ח"כל עידית סילמן מסרה: "משימתינו להוות בית מייצג לכל הזרמים והגילאים מתוך ראיה כוללת ערכית של הציונות הדתית לכלל אזרחי המדינה של הכלה סובלנות ומצויינות. מדובר בתהליך עמוק ומשמעותי, באופן נייצר מפלגה אחת שרוב בנות ובני הציונות הדתית יוכלו להנות מהנהגתה והרגשת יצוג בציבורית בכלל ובכנסת ישראל בפרט."

    מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך מסר: "חיבור הכוחות בציונות הדתית אינו מתחיל ונגמר בפוליטיקה. הוא תוצר של עבודת עומק שמציבה את האתגרים והמשימות של הציונות הדתית לעשור הקרוב. הפקת הלקחים וההערכות להמשך מתבצעת בשני מישורים: המפלגתי והציבורית. במקביל לסיום עבודתה של המועצה הציבורית ושרטוט מפת הדרכים, נפנה לאיחוד של כלל הכוחות הפוליטיים בציונות הדתית."



    0 תגובות