ישראל ג'רופי בשיר לעילוי נשמת בתו הדר ז"ל • האזינו

    דוד קליגר 1 Comment on ישראל ג'רופי בשיר לעילוי נשמת בתו הדר ז"ל • האזינו

    הזמר ישראל ג'רופי יוצא בשיר 'אשריכם' שיר שהולחן ברגע של שמחה גדולה לקראת האירוע המרגש של הקדשת ספר התורה שנכתב לעילוי נשמת ביתו, ולקוח מתוך מילות התפילה בשמחת תורה, על העיבוד הופקד עמי כהן • האזינו

    צילום: דוידי נחשון
    21:49
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on ישי כהן: "התלהבנו מהרפורמה והזנחנו את חוק הגיוס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת חג סוכות ושמחת התורה הקרבים ובאים מגיש הזמר ישראל ג'רופי שיר מקפיץ ואנרגטי. מאחורי השיר מלא השמחה מסתתר סיפור מרגש ולא פשוט. את השיר החדש עם המילים מתוך תפילה שנאמרת בשמחת תורה ובמעמד הכנסת ספר תורה, הלחין ישראל לקראת הכנסת ספר תורה שכתב בעצמו לעילוי נשמת ביתו חיה הדר ע"ה שנפטרה לאחר מאבק ממושך במחלה האיומה.

    ישראל מספר כי השיר הולחן ברגע של שמחה גדולה לקראת האירוע המרגש של הקדשת ספר התורה שנכתב לעילוי נשמת ביתו ובכך הוא מביע את חיות הנשמה היהודית כפי שבא לידי ביטוי במילות הפיוט: "תורה היא עץ חיים, לכולם חיים, כי עמך מקור חיים…"

    ישראל מוסיף כי השיר יוצא רק כעת, לקראת החגים מכיוון שהיה עסוק מאוד לסיים את כתיבת ספר התורה לקראת יום השנה לפטירתה ולא הספיק לסיים את העבודה על השיר בזמן וכעת לקראת חג הסוכות 'זמן שמחתנו' ושמחת תורה יוצא השיר לאור – שיר אהבה לתורה הקדושה ולומדיה שמתאים במיוחד גם לרחבות הריקודים של לומדי התורה ואוהביה.

    מילים – מתוך נוסח התפילה:
    "אָגִיל וְאֶשְׂמַח בְּשִׂמְחַת תּוֹרָה בּוֹא יָבוֹא צֶמַח בְּשִׂמְחַת תּוֹרָה, תּוֹרָה הִיא עֵץ חַיִּים, לְכֻלָּם חַיִּים, כִּי עִמְּךָ מְקוֹר חַיִּים… אַשְׁרֵיכֶם יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר בָּחַר בָּכֶם אֵל וְהִנְחִילְכֶם הַתּוֹרָה מִמִּדְבָּר מַתָּנָה…"

    קרדיטים:
    ביצוע ולחן: ישראל ג'רופי
    עיבוד: עמי כהן
    קולות: יעקב רוטבלט ומקהלת 'ידידים'
    מאסטרינג ומיקס: יניב בלאס
    הוקלט באולפני: monis studio – מנחם מוניס | ‏Voice Studio- אולפני פאר‏.



    1 תגובות

    מיין תגובות