דנון תוקף בחריפות: "ארדואן הפך את טורקיה לבסיס טרור"

    איתי גדסי 1 Comment on דנון תוקף בחריפות: "ארדואן הפך את טורקיה לבסיס טרור"

    בדיון מועצת הביטחון שעסק במצב במזה״ת, השגריר דנון תקף בחריפות את העיסוק של המועצה בישראל בזמן ש"ארדואן מרחיב את קמפיין הטרור שלו לתוך סוריה"

    צילום: פלאש 90
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת הביטחון של האו״ם התכנסה היום (שני) לדיון במצב במזרח התיכון בהשתתפות ישראל. שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, ביקר את חברות המועצה שהתמקדו בישראל בשעה שארדואן פוגע בעם הכורדי ומאפשר לחמאס להתבסס בשטח טורקיה.

    לדברי השגריר דנון, "ארדואן הסב את אדמת טורקיה לחוף מבטחים לטרוריסטים של חמאס ולמרכז פיננסי לסבסוד פיגועי טרור. ארדואן הפך את טורקיה לבסיס טרור אזורי. הוא גם לא מגלה שום רסן מוסרי או אנושי כלפי העם הכורדי".

    השגריר מתח ביקורת על העיסוק בישראל עת נשיא טורקיה מסלים את המצב במזרח התיכון ואמר כי "בעוד ארדואן מבצע זוועות ומרחיב את קמפיין הטרור שלו לתוך סוריה המועצה ממשיכה להתמקד בישראל. זהו ביזיון. מיחזור טיעונים ישנים נגד ישראל במקום התמקדות בהרס שמוביל ארדואן, שמתרחש בזמן שאנחנו יושבים כאן, לא יוביל להצלת חיי העם הכורדי".

    בהמשך דבריו הזהיר השגריר מפני הכוונה לבצע טיהור אתני לעם הכורדי וקרא לקהילה הבינלאומית להעניק להם סיוע.

    דנון התייחס בנאומו גם לאיום שמהווים שחקנים לא מדינתיים כגון חיזבאללה והכוחות החות׳ים. לדבריו, "ארגונים אלה משתמשים בכוח אכזרי נגד אוכלוסיות אזרחיות. הם רוצחים ובוזזים ערים ומשתמשים בילדים כחיילים וכמגנים אנושיים. חלקם ממלאים תפקיד מהותי בעיצוב המציאות במזרח התיכון".רבים מהם אף הקימו מחנות בגבולות ישראל".

    עוד הוסיף כי "במשך שנים נאלצה ישראל להתמודד עם ארגוני טרור המבקשים להשמידה ופיתחה שיטות להתמודדות מולם. אנחנו נכונים לחלוק שיטות אלה עם העולם וקוראים לקהילה הבינלאומית לפעול על מנת להחזיר את היציבות לאזור".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תראה מי מדבר על טרור?הסמרטוט של נתניהו!!!!