הראב"ד: 'בחור שבא לישיבה רק כדי ללמוד אין מקומו בישיבה' • גלריה

    דוד קליגר No Comments on הראב"ד: 'בחור שבא לישיבה רק כדי ללמוד אין מקומו בישיבה' • גלריה

    למרות הגשם השוטף אמש בבני ברק: אלפים נהרו אמש לשמוע את משאו של מרן פוסק הדור שליט"א באולמי ווגשל לקראת זמן חורף הבעל"ט • בתוך דבריו השמיע דברי התעוררות על סילוקו של מרן הגר"נ קרליץ זצוק"ל • במרכז דבריו עורר כי בחור שבא לישיבה רק כדי ללמוד תורה ולא כדי להשתלם ביראת שמים, הרי הוא סטודנט לתורה ואין מקומו בישיבה • גלריה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלפים גדשו במוצ"ש הארחון את אולמי ווגשל בבני ברק לשמוע את משא החיזוק של מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א לאלפי בני הישיבות ואברכי הכוללים לקראת פתיחת זמן חורף הבעל"ט, בכינוס מיוחד שהתקיים מטעם בית המדרש "צעירי ישיבת פוניבז'", שם אף השמיע דברי התעוררות לרגל הסתלקותו של מרן הגר"נ קרליץ זצ"ל.

    במסגרת מסע חיזוק מיוחד שעורך מרן פוסק הדור שליט"א בחודש האחרון בהיכלי התורה והישיבות והחסידות בערים שונות ברחבי הארץ, יצא אמש מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א עם צאת השבת מירושלים לבני ברק בכדי להשמיע דברי חיזוק בפני בני הישיבות והכוללים בבני ברק, כהמשך למסע החיזוק שנפתח לפני כחודש בעיר רחובות בהיכל ישיבת מאור התלמוד, והתמשך במהלך כל החודש האחרון בערים שונות כמו קריית מלאכי ופתח תקווה ומרכז ירושלים, שם נשא מרן פוסק הדור שליט"א דרשות חיזוק בחודש האחרון בפני אלפי בני תורה ובעלי בתים לחזק את שדרות היהדות הנאמנה מכל החוגים.

    כבר כשעה ארוכה לפני תחילת הדרשה גדשו מאות ואלפים את אולמי ווגשל והמבואות הסמוכים למרות הגשמים שניתכו באותה עת ברחבי בני ברק, בכדי לשמוע ולחזות באחד מגדולי מעתיקי השמועה, אשר אף מעביר בדרשותיו מה שקיבל מרבותיו מגדולי הדורות הקודמים.

    במרכז דבריו עמד על תפקיד הישיבות ועורר כי תפקיד הישיבה לבנות את הבחור בכל קומתו ברוחניות ולא רק בתורה בלבד: "בחור שבא לישיבה רק כדי ללמוד תורה ולא כדי להשתלם ביראת שמים, הרי הוא "סטודנט לתורה" ואין מקומו בישיבה".

    בדבריו הביא עובדא המסורה בידו דור אחר דור עד הגר"א מווילנא, לפיו לאחר שהסכים הגר"א לתלמידו הגאון רבי חיים מוואלז'ין זצ"ל לפתוח ישיבה, התנה הגר"א תנאי שלא יקראו לתלמידים בישיבה בשם "תלמיד ישיבה" אלא בשם "בן ישיבה", כי תפקיד הבחור בישיבה אינו לבוא ללמוד תורה בלבד, אלא תפקיד הבחור בישיבה לבנות את כל קומתו ברוחניות מהישיבה, ולהיות "בן תורה" בכל הנהגותיו ולקדש שם שמים בהליכותיו.

    "זהו הדבר הראשון שצריך בחור בישיבה לדעת, שישיבה איננה רק מקום ללמוד תורה וכמו להבדיל אוניברסיטה או בית ספר שהוא "בית לימוד" לחוד ותו לא, אלא ישיבה היא "בית חינוך", שהישיבה מגדלת את הבחור בכל אורחותיו בברכותיו ובתפילותיו במשך כל שעות היום, עד שנעשה בן תורה.

    "מורי ורבי הגאון רבי משה שניידער זצ"ל היה אומר שבחור שבא לישיבה רק כדי ללמוד, הוא סטודנט ואינו רוצה אותו בישיבה, והיה זועק בשיחותיו ש"לומדי תורה" ישנם הרבה מאוד, אבל "בני תורה" קשה מאוד למצוא".

    במהלך דבריו אף העלה דברי התעוררות על סילוקו של מרן הגר"נ קרליץ זצוק"ל, ואמר: "נפלה עטרת ראשינו אוי נא לנו כי חטאנו, הלא תדעו כי שר וגדול נפל בישראל, שר בתורה וגדול במעשים, היה תלמיד חכם אמיתי ששואלים אותו בכל מקום ואומר, עניו בתכלית הענווה, ברח מהכבוד"

    "אם היו שואלים אותי מה להספיד עליו, הייתי אומר בקיצור מה שהקב"ה אמר על משה רבינו לאחר פטירתו: "משה עבדי מת", – "וימת שם משה עבד ה'". רבי ניסים זצ"ל היה עבד ה' ובזה כלול כל מעלותיו, הוא לא חיפש כבוד ולא ממון, אלא שעבד עצמו לגמרי לקב"ה.

    יצויין כי מחר שני בצהרים צפוי מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א להמשיך במסע החיזוק לעבר "בית שמש" שם ישא משא חיזוק בהיכל בית המדרש המרכזי "לב אליהו בפני אלפי תושבי בית שמש לרגל סיום ישיבות בין הזמנים, כשבדבריו אף ישא דברי התעוררות לרגל הסתלקות מרן הגר"נ קרליץ זצ"ל.

    מרן פוסק הדור הגר''מ שטרנבוך שליט''א בדרשת חיזוק לרגל תחילת זמן חורף באולמי ווגשל בבני ברק1~1

    מרן פוסק הדור הגר''מ שטרנבוך שליט''א בדרשת חיזוק לרגל תחילת זמן חורף באולמי ווגשל בבני ברק (1)~1

    מרן פוסק הדור הגר''מ שטרנבוך שליט''א בדרשת חיזוק לרגל תחילת זמן חורף באולמי ווגשל בבני ברק (1)1~1

    מרן פוסק הדור הגר''מ שטרנבוך שליט''א בדרשת חיזוק לרגל תחילת זמן חורף באולמי ווגשל בבני ברק (1)2

    מרן פוסק הדור הגר''מ שטרנבוך שליט''א בדרשת חיזוק לרגל תחילת זמן חורף באולמי ווגשל בבני ברק (3)~1

    מרן פוסק הדור הגר''מ שטרנבוך שליט''א בדרשת חיזוק לרגל תחילת זמן חורף באולמי ווגשל בבני ברק (3)2

    מרן פוסק הדור הגר''מ שטרנבוך שליט''א בדרשת חיזוק לרגל תחילת זמן חורף באולמי ווגשל בבני ברק (4)~1

    מרן פוסק הדור הגר''מ שטרנבוך שליט''א בדרשת חיזוק לרגל תחילת זמן חורף באולמי ווגשל בבני ברק (4)2

    מרן פוסק הדור הגר''מ שטרנבוך שליט''א בדרשת חיזוק לרגל תחילת זמן חורף באולמי ווגשל בבני ברק (5)~1

    מרן פוסק הדור הגר''מ שטרנבוך שליט''א בדרשת חיזוק לרגל תחילת זמן חורף באולמי ווגשל בבני ברק (7)~1

    מרן פוסק הדור הגר''מ שטרנבוך שליט''א בדרשת חיזוק לרגל תחילת זמן חורף באולמי ווגשל בבני ברק (7)2

    מרן פוסק הדור הגר''מ שטרנבוך שליט''א בדרשת חיזוק לרגל תחילת זמן חורף באולמי ווגשל בבני ברק (8)~1



    0 תגובות