הפרקליט הבכיר: חשיפת עדותו של ניר חפץ – פצצת אטום

    ישראל רובין No Comments on הפרקליט הבכיר: חשיפת עדותו של ניר חפץ – פצצת אטום

    עורך הדין ציון אמיר אומר כי "אם לא נשנס מותניים ונלחם בתופעה, אנחנו נמצא את עצמינו באנרכיה מוחלטת"

    צילום: קובי גדעון / Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליט הצמרת עורך הדין ציון אמיר שוחח עם בצלאל קאהן ב'קול חי' והתייחס לחשיפת הליך עדותו של ניר חפץ, עד המדינה בתיק 4000 ואמר: "אם אכן הדברים מדויקים, מדובר בלא פחות מפצצת אטום, בעיני כל שוחר זכויות אדם".

    אמיר אומר עוד כי מהדברים שפורסמו עולה כי: "נעשה שימוש באמצעים חמורים מאוד, לא לגיטימיים, שפוגעים בכבוד האדם וברצונו החופשי, והם עלולים להביא כל אדם למסור דברי שקר". בנוגע להפסקות במהלך חקירות אומר אמיר: "קורה לא אחת, במהלך חקירות שיש הפסקות, אמנם יש חובת תיעוד של כל מהלך בחקירה. אך הייתה פה כנראה הפסקה יזומה באמצעה של החקירה, במהלך אותה הפסקה שאנחנו לא יודעים עליה בדרך כלל קורים דברים, והחלק הזה איננו מתועד ולא ניתן לעקוב אחרי הדברים והתרחשותם, והדבר הזה פגום ופסול. והנה אנחנו רואים שלאחר מכן לפתע זכרונו התחדד, והדברים נאמרים באופן רהוט, שוטף וקולח". לדברי אמיר, "ברור שמדובר בדברים שיכולים לעורר חשד כבד מאוד שמדובר בעדות שהושגה באופן פסול".

    אמיר מוסיף וקובל על המצב האבסורדי ברשויות האכיפה בתקופה האחרונה ומאשים אותם בכך שהם מאבדים את אימון הציבור: "המצב קשה וחמור במערכות האכיפה, אימון הציבור במערכת המשפט נפגע ומעורר דאגה. יקח שנות דור לתקן את מה שנהרס".

    בנוסף טוען עורך הדין אמיר כי הביקורת כנגד הרשויות הללו אינה 'קץ הדמוקרטיה' כפי שזועקים בשמאל, אולי להפך: "הביקורת על הפרקליטות ובתי המשפט הן לא קץ הדמוקרטיה, ממש לא".

    לבסוף אמיר מוסיף ואף קורא לציבור למחות כנגד המצב: "אם לא נשנס מותניים ונלחם בתופעה, אנחנו נמצא את עצמינו בפני שוקת שבורה, ואנרכיה מחולטת".



    0 תגובות