הניצחון המהדהד של יד לאחים: המוקד המיסיונרי הפך לבית כנסת

    שלמה ריזל No Comments on הניצחון המהדהד של יד לאחים: המוקד המיסיונרי הפך לבית כנסת

    מיסיונר מוכר שהציג את עצמו כרב ופתח "קהילה יהודית" בעיר מרכזית בדרום נחשף בהשגחה פרטית | יד לאחים מיהר להציב משמרת הסברה קבועה והמיסיונר סמיון פלינר נאלץ לסגור את שעריה | בשבוע שעבר חל מפנה כאשר המקום הפך לבית כנסת פעיל | ת'הא ש'נת פ'דות

    בית כנסת | ארכיון צילום: יד לאחים
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השנה החדשה רק החלה, אבל המאבק העיקש של יד לאחים מול מלתעות השמד המיסיונרי הפועל במלוא עוזו, כבר נוחלת הצלחה גדולה.

    הפעם מדובר במבנה בשוק העירוני של עיר מרכזית בדרום שבה נערכה פעילות מיסיונרית ממושכת עם יהודי העיר. המיסיונרים שילמו סכומים גבוהים מאוד עבור השכירות של הנכס מתוכו הם פעלו, ובעל המקום העדיף להעלים עין.

    כמו במקומות אחרים בארץ, גם כאן הפעילות המיסיונרית נעשתה במרמה תוך שהמיסיונרים מציגים את עצמם כמי שמנהלים קהילה יהודית דתית, חובשים כיפה, מתעטפים בטלית ואף קוראים בתורה. עבור יהודים תמימים שלא פוקדים את בית הכנסת באופן קבוע, היה די בכך כדי ליפול בפח.

    חצי שנה לאחר שהחלו המיסיונרים לפעול בשוק, נודע הדבר לפעילי יד לאחים בדרך נס: תושב העיר המחזיק בחנות בשוק העירוני, סיפר בתמימות לשכנו החרדי כי הוא נוהג לפקוד את בית הכנסת החדש של "הרב" שמעון פלינר שנמצא בשוק. השכן החרדי, פעיל מרכזי ביד לאחים, נחרד כששמע את השם הזה. הוא הבין מיד שמדובר בסיפור הכיסוי של המיסיונר סמיון פלינר שפועל בעיר כבר כמה שנים, שהצליח כעת לעטות על עצמו דמות רבנית כדי לטשטש את זהותו ומטרתו.

    זה היה האות לפעילות עיקשת שהחלה להיערך במקום. משמרת קבועה של מתנדבי יד לאחים החלה לעמוד בפתח הכנסייה המיסיונרית בשעות בהן היא פעלה, ואנשיה ניהלו שיחות עם היהודים שנכנסו בשעריה במטרה להזהירם מהסכנה המיסיונרית.

    לאחר שנתיים עיקשות, כאשר מספר היהודים שנכנסו למקום התדלדל בצורה חדה, הבין המיסיונר פלינר כי הוא הפסיד במערכה וסגר את הכנסייה.

    המבנה בעת ששימש את פעילות המיסיון:

    המבנה בעת ששימש כמוקד מיסיון

    בתקופה שלאחר מכן היה המקום סגור על מנעול ובריח. בעל הנכס שהיה מורגל בקבלת דמי שכירות גבוהים במיוחד, סירב בכל תוקף להשכיר אותו במחיר הרגיל. אבל בשבועיים האחרונים חל מפנה, כשהלה הבין שלא יוכל לקבל את השכר הגבוה אותו הוא דורש, והסכים להשכיר את הנכס לתושבים שחיפשו לפתוח בית כנסת חדש בשכונה שבה שוכן השוק.

    ביום רביעי, ראש חודש חשוון נערכה בבית הכנסת החדש סעודת מצווה לרגל פתיחתו וגאולתו מידי המיסיונרים. אנשי יד לאחים שעזרו לתווך בין בעל הנכס לבין המתפללים החדשים, השתתפו בסעודת המצווה ונשאו דברים מרגשים, כשהם מקשרים את חנוכת בית הכנסת לתיבת נוח שנועדה לשמור את נוח מפני המפגעים סביב. סעודת המצווה הסתיימה בשירת "וכל קרני רשעים אגדע תרוממנה קרנות צדיק".

    ביד לאחים אומרים כי "ראשי התיבות של השנה החדשה הם ת'הא ש'נת פ'דות, ואנו תפילה ותקווה שבשנה הזו נוכל בעזרת השם לקצור הצלחות רבות ולהשיב כמה שיותר יהודים אל אלוקי ישראל".



    0 תגובות