שותפות אמת: העובדים וויתרו על ההטבות והמפעל ניצל מסכנת סגירה

    איתי גדסי No Comments on שותפות אמת: העובדים וויתרו על ההטבות והמפעל ניצל מסכנת סגירה

    מפעל 'אמיליה קוסמטיקס' בירוחם עמד בפני סגירת שעריו, עקב קשיים כלכליים והתנהלות וועד העובדים כלפיו. העובדים התעשתו והדיחו את הוועד ומינו וועד חדש, יחד עם 'ההסתדרות הלאומית' הם הביאו להסכם חדש שכולל קיצוץ בהטבות לעובדים והמפעל ניצל מסגירה

    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רצון טוב והוגנות: לאחר שמפעל "אמיליה קוסמטיקס" בירוחם עמד בפני סכנת סגירה ואיבוד מקום עבודתם של עשרות עובדים בעלי משפחות. אך ההתעשתות של עובדי המפעל בהבינם כי ההתנהלות של וועד העובדים פגעה בהם, הביאה להחליפם בוועד חדש וניהול מו"מ הוגן מול ההנהלה, הביאה לפתרון המשבר.

    ועד העובדים החדש שמונה בירוחם אחרי הדחת הוועד הישן ופיטורי 30 עובדים, הצליח יחד עם 'ההסתדרות הלאומית' להוביל להסכם קיבוצי חדש. העובדים באו לקראת ההנהלה והם קצצו בהטבות שהיו להם, והמפעל יישאר וימשיך לעבוד ולא יסגור את שעריו כפי שתוכנן.

    המו"מ על ההסכם הקיבוצי נמשך חודשיים. ויגאל חזוט יו"ר ועד העובדים החדש ציין כי ההסכם המתגבש צריך לעבור את אישור דירקטוריון 'אמיליה'. "תווי הקנייה וההטבות הם בחשיבות נמוכה יותר מלהביא שכר הביתה" הוא מסביר את הצעד שנקט, "וכך נהגנו יחד כל אנשי הועד הנבחר שותפי דנה קריספין ואלון בן שמחון"

    בהסתדרות הלאומית המייצגת את עובדי "אמיליה" מסרו "לאור התנהלות ועד העובדים הקודם במהלך המשבר, הודח הוועד הקודם".

    עובדי המפעל קיימו כינוס מיוחד ובחרו ועד עובדים חדש אשר הבין כי אם ברצונם להציל את מקום עבודתם, יש לשנות כיוון וגישה אל מול ההנהלה ולקחת אחריות ושותפות להצלת המפעל.

    כחלק מהמאמץ המשותף להצלת מקום עבודתם, הסכימו העובדים לוויתורים שלא ינוכו משכרם, אלא יתבטאו בקיצוץ בהטבות. "גילויי רצון טוב מצד העובדים והתגייסותם, מייצרים תנאים כלכליים טובים יותר, שיש בהם, לצד פעילויות עידוד נוספות מצד הממשלה והרשות המקומית,לשפר את כושר ההתמודדות של המפעל בתנאי התחרות הגוברים והולכים" אמרו בהסתדרות הלאומית.



    0 תגובות