האלוף במיל גרשון הכהן: "יש תפנית באיומים; בנט יודע מה לעשות"

    אסתי פלד No Comments on האלוף במיל גרשון הכהן: "יש תפנית באיומים; בנט יודע מה לעשות"
    האלוף במיל גרשון הכהן בכנס הרצליה לביטחון צילום: צילומסך; כנס הרצליה לביטחון
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האלוף במיל' גרשון הכהן התראיין היום (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן והסביר את חשיבות מינוי שר ביטחון בעת הנוכחית, "יש תפנית באיומים. יש כאלה שמנסים להפחית באיומים ואומרים שזו מניפולציה פוליטית. וטוב שראש הממשלה מקבל עזרה בעת הזו".

    גרשון החמיא לתפקודו של ראש הממשלה כשר ביטחון בשנה האחרונה, "הוא היה ראש ממשלה ושר ביטחון שעשה את תפקידו בצורה טובה בשנה האחרונה. הוא ניהל את תהליך קבלת ההחלטות בצורה נכונה וללא מניפולציות".

    המינוי של ליברמן וההפחדות כיום על מינויו של בנט, "שר ביטחון מביא את ההשקפות שלו להחלטות. אבל שר ביטחון לא משפיע על שום דבר משמעותי. אם יירו רקטות מעזה המענה יהיה במסגרת המדיניות שכבר קיימת. דעתו של שר הביטחון בקבינט שקולה כמו של כל האחרים. לכם היו ראשי ממשלה שהחזיקו את את תיק הביטחון אצלם".

    על הביקורות שבאו מפי גנרלים לשעבר, האלוף הכהן לא מתרגש כלל, "שאלות ביטחוניות מקצועיות יש להם תשובות טובות לגנרלים, אבל שאלות אחרות מתי לתקוף ובאיזה צורה לא בהכרח. שר ביטחון אזרח בהרבה מהמקרים יושב בקומה מעל הרמטכ"ל".

    מסתבר שיש לבנט הרבה השפעה בתפקידו כשר ביטחון על החיים ביו"ש, "במלוא הסמכויות של שר הביטחון, הוא לא מחליט לבדו. ביום יום יש החלטות שהוא מקבל לבד. כמו פלישות של פלסטינים בשטחי C צריך להתמודד איתן ובנט יודע מה לעשות. הנחיות מתאימות שיקבל המנהל האזרחי משר הביטחון כאן יש תפקיד לבנט".



    0 תגובות