נתניהו על ההסכם עם הירדן: "פועלים למנוע השתלטות גורמים קיצוניים"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו על ההסכם עם הירדן: "פועלים למנוע השתלטות גורמים קיצוניים"

    בדיון מיוחד שנערך בכנסת, לציון 25 שנה להסכם השלום עם ירדן. השתתף ראה"מ בדיון והסביר על חשיבות השלום עם המדינה בעלת הגבול הארוך ביותר. נתניהו התייחס לשליטה הביטחונית הקריטית ביו"ש, "למה לא חופרים מנהרות מעבר לגדר מקלקיליה, כי הם יודעים שבכל רגע אנחנו ניכנס. זה גורם שמרתיע ומונע את זה"

    ראה"מ, נתניהו ומלך ירדן, עבדאללה צילום: קובי גדעון, לע"מ
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    25 שנה להסכם השלום עם ירדן: דיון מיוחד נערך בכנסת לציון 25 שנה להסכם השלום עם ירדן, בהשתתפות ראש הממשלה וחברי כנסת מכל סיעות הבית. הדיון נערך בצל החזרת ארם נהריים וצופר כפי שקובע הסכם השלום עם ירדן. ואכן ירדן דרשה את החזרתם בגלל לחץ פנימי של מוסלמים קיצוניים.

    בדיון אמר ראש הממשלה, "יש לנו אינטרס מובהק לקיום הסכם השלום ולעובדה שלירדן, שהיא מדינה שבנויה לאורכנו, הגבול הארוך ביותר שלנו ובמרחק הקצר ביותר מהגבול לים התיכון. החשיבות של היציבות של ירדן, כמו גם החשיבות של היציבות של מצרים, היציבות של הסכמי השלום או אי השתלטות גורמים איסלאמיסטיים, זהו אינטרס ברור שלנו, של המשטר במצרים ושל המשטר בירדן" אמר נתניהו.

    נתניהו הסביר את ההתנהלות הביטחונית, "מצד אחד, אין טעם לתקוף אותנו, אנחנו חזקים, זה הבסיס, מצד שני אנחנו מספיק חזקים גם כדי למנוע השתלטות עליהן".

    היציבות של ירדן היא הביטחון שלנו. נתניהו פירט יותר בהרחבה את האינטרס הישראלי בשלום, "אני אומר, לצערי, הבסיס, הוא קודם כל הבסיס הזה. זה סוג היחסים שלנו שנובעים משיקול מפוכח ותועלתני של שני הצדדים, ליציבות וביטחון, התלות ההדדית של כל אחד ואחד"

    "אנחנו בטריטוריות סמוכות והם בעוצמה שלנו כדי למנוע השתלטות של גורמים שונים. אני לא אפרט כיצד אנחנו מסייעים למנוע השתלטות על הטריטוריות שלהם", אמר נתניהו כממתיק סוד.

    ראש הממשלה במהלך הדיון, הסביר על השליטה הביטחונית ביו"ש כגורם חונק טרור, "הסיבה שאין לנו התפרצויות עזות של טרור מיהודה ושומרון זה לא בגלל שאין ניסיונות כאלה, אלא משום שאנחנו בתוך השטח, והשב"כ מסכל ומונע בערך 500 סיכולים בשנה".

    למה לא חופרים מנהרות מקלקיליה לישראל, "באותה מידה אנחנו אומרים לפלסטינים – בתוך הערים שלכם, ככל שאתם יכולים לעשות יותר, אנחנו נעשה פחות. אבל אין לנו מגבלה, והידיעה הזאת קיימת. למה לא חופרים מנהרות מעבר לגדר מקלקיליה, כי הם יודעים שבכל רגע אנחנו ניכנס. זה גורם שמרתיע ומונע את זה" אמר ראש הממשלה.

    נתניהו תקף את רעיון מדינה פלסטינית בלב ישראל, "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להביא את עצמנו למצב של חולשה נוראית ולהפוך את יהודה ושומרון, שהם 20 פעם הגודל של עזה, לעזה נוספת. אם נעשה את זה, אנחנו יודעים שלא נקבל שלום, ולכן יש התניה בסיסית ביחסים עם הפלסטינים שאני דיברתי עליה עם אבו מאזן לא מעט" הסביר נתניהו.

    לסיום אמר ראש הממשלה בדיון, "בעיניי היסוד הראשון שאם אין אותו – אין כלום, זה שבגלל העובדה שאנחנו חיים במרחב שאנחנו חיים, אנחנו חייבים לשמר את השליטה הביטחונית המלאה מהירדן מערבה בידינו. אם לא נעשה את זה, זה לא משנה מה נעשה בדברים האחרים, הכל יקרוס". חתם נתניהו את דבריו.



    0 תגובות